Ik was eigenlijk aangenaam verrast met de werkign van de app. Daar het voor mij veel sneller werkte dan itsme.
Jammer genoeg, een week of 2 later kan ik de app niet meer gebruiken daar ik er geen bevestingen kan op laten aanbieden… hij zegt steeds dat ik de app nodig heb. En als je dan ok duwt gebeurd er helemaal niets. (En ja de app is up to date)
Dus back to itsme. Gelukkig is er een nu een alternatief
De overheid weet trouwens effectief waar uw centjes zitten, dat staat namelijk netjes opgelijst in het Centraal aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten (CAP) : al uw rekeningen (ook buitenlandse) met alle saldo’s sinds 2020 (2 saldo’s per jaar: eind juni & eind december). Je kan de pdf daarvan zelf opvragen: Raadpleging door natuurlijke en rechtspersonen ('geregistreerde personen') | Nationale Bank van België - als je dan nog een keer of 10 doorklikt (typische gov UX - zucht…) en onderweg inlogt met itsme kan je die pdf downloaden. Heeft niks met authenticatie te maken zoals je zelf aangeeft, maar de overheid heeft dit register aangelegd om fraude te bestrijden. Momenteel kan de fiscus dit register enkel inkijken bij serieuze vermoedens van fraude - maar dat wil de overheid aanpassen met een nieuwe wet - dat is de wet waartegen Van Quickenborne begin december 24 u heeft gefilibusterd.