Payconiq wordt bancontact

Los van het nieuws van de rebranding.

Vroeger kon je toch een betaling sturen naar een telefoonnummer via payconiq? Waarom is die feature weg?

Zit nu in Wero. Maar geen idee wat de toekomst brengt voor de Bancontact app…

Zit Wero intussen niet meer en meer ingebouwd in de meeste banking applicaties?

1 like

Klopt, net zoals payconiq ook al was bij veel bankapps. Ik vind de wero UI wel een stuk strakker dan sommige bank apps (idem voor payconiq)

Lijkt me een overbodige tussenstap aangezien Payconiq toch wordt vervangen door Wero in 2026. Ik zit bij Crelan, dus het zal nog wel een paar maanden duren voor Wero daar beschikbaar is.
Wero zou je ook kunnen gebruiken voor contactloze betalingen zoals Google/Apple Pay?

1 like

Ik ben de Wero schermen aan het bouwen in de Keytrade app. :face_with_peeking_eye::innocent:

9 likes

Please maak het mogelijk om betaalverzoeken uit te sturen waar je geen bedrag moet meegeven.

(Super handig als je van meerdere mensen geld terug moet in zelfde WhatsApp groep, maar allen ander bedrag.)

1 like

Dat zit in de Wero specs. P2P Open Request. Komt in orde. :wink:

10 likes

En hier zie je hoe de naam ā€˜Bancontact’ nog steeds verkeerdelijk gelijkgesteld wordt met ā€˜betaalkaarten’ :slight_smile:

1 like

Klopt… We hadden bij een subscription service ook deze nacht en deze middag Bancontact issues (en dus digitale betalingen via de apps).

1 like

was het marketinggeld voor de rebranding al uitgegeven dat ze dit nog tussen nu & wero duwen?

Either way, mijn vrouw heeft bij haar zaak een honesty bar. De oldschool static sticker waarbij je zelf een bedrag kan ingeven is dus ideaal… Behalve dat die dus geen api integratie meer toelaat. En ik gebruikte die om elke nacht de betalingen binnen te halen en toe te voegen aan har dagontvangstenboek… Heel de boel om zeep. Werkt nog op haar eerste locatie omdat we daar de api key al hadden, maar niet voor nieuwe locaties. Ik haat hen met passie nu.

1 like

Allemaal een gedoe, ze zouden beter compatibel worden met Apple Wallet / Google Wallet ipv deze tussenstap (heb het dan over de betaalterminals van Bancontact)

Die zijn toch compatible? Ik betaal gewoon met Google Wallet bij (bijna) elke terminal waar m’n bankkaart ook werkt.

De bakker hier om de hoek kan geen MasterCard of Visa kaarten verwerken op zijn Bancontact-terminal. Betalen via de Bancontact Pay-app lukt wel maar die doet soms vreemd (plots moet je door een extra security check terwijl je brood net gesneden is :grimacing:). Of de app is niet up to date, daar sta je dan :sweat_droplets:

Dus die heeft geen Fortis klanten (allemaal VISA (debet)kaart)

1 like

Ben ik niet mee akkoord. Als we minder afhankelijk willen worden van American Big Tech zijn zulke initiatieven noodzakelijk

1 like

De digitale euro of Wero bedoel je? Kijk ik naar uit, hopelijk heeft het ook een goede UX (net zoals Apple Wallet & Google Wallet).

1 like

dat is gewoon omdat die bakker daar een hogere verwerkingskost moet op betalen … creditcads zijn echt een vergif voor kleine zelfstandigen…

Amex heeft een fee van 7%!
als je weet dta vele producten helemaal geen 7% marge hebben is dat dan ook de reden dat amex echt niet breed aanvaard wordt

Klopt volledig maar MasterCard en Visa kaart heb je tegenwoordig ook als debet kaart (wat trouwens bij de meeste banken nu al zo is voor de betaalkaart).

die werken wel gewoon hoor…want dbeit , other price bracket

colruyt is het beste voorbeeld.

1 like