Self-hosted en open-source Strava statistics app

Ik vind het altijd wel leuk om te zien hoe vaak ik een segment heb verbeterd ofzo (nieuwe PR), hoe dicht of hoe ver ik zat van een nieuwe PR op een segment, of welk segment ik het vaakst geprobeerd/verbeterd heb.

Daarnaast vind ik het ook wel grappig om te zien wie ik allemaal gekruist ben tijdens mijn rit, de fameuze flybys zoals Strava het omschrijft.

Geen idee natuurlijk of dat doenbaar is :slight_smile:

Ik denk dat al je segment requests er al inzitten? Op de “segments” pagina en op de detail pagina van een activiteit.

Flybys zijn jammer genoeg niet mogelijk

Hmm mja maar eerder als in “aantal PR’s verbeterd deze maand” ofzo bedoelde ik eerder :slight_smile:

Yup, ik gebruik portainer hiervoor. :slight_smile:
DM maar je vragen!

1 like

Bij mij zijn het eerder “commute” ritjes.
Alle stats zoals langste, hoogste, snelste zijn leuk om te zien.

Aan de “First Workout”, “Earliest & Latest rides” heb ik weinig.

Op strava zelf zie ik bij een rit de “Carbon Saved” staan. Misschien kan je die “Total Carbon Saved” toevoegen in Trivia of bovenaan rechts?

Trivia:

• First workout, is onbelangrijk gaat nooit veranderen.
  • Earliest and latest workout, zijn handig in begin om je activities op te kuizen, zo merk ik op dat er veel activities uit mijn begin jaren op 23:00 starten. Ben die allemaal aan het verwijderen. Daarna heb ik die niet meer nodig.
  • Longest ride, highest elevation, fastest ride: leuk. Probleem is hier wel dat mijn highest elevation een freeride dag, waar ik alleen maar liften heb gebruikt om de klimmen… Zo handig zijn op bepaalde activiteiten dan uit te filteren ofzo.
  • Kudos, geen mening over
  • Most consecutive days: handig, maar dit gaat wel over alle soorten activiteiten (wandelen en fietsen). Misschien voor 1 categorie alleen

Suggesties:
Fastest 40km, fastest 30km, … Fastest climb of 500m, 1000m

Andere suggesties: Filter on sport type op andere pagina (monthly overview bv)

Segments gebruik ik niet al te veel, als je 17jaar stastitiek hebt zijn dat 15000 segments

1 like

Even gechecked en dit zou mogelijk moeten zijn. Heb een feature request aangemaakt:

1 like

Ik moet rekening houden met alle gebruikers van deze app en veel van je feature requests zijn jammer genoeg té gefocust op je persoonlijke use cases (wat ik wel snap).

Het enige wat idd nog goed zou zijn als Trivia is “Fastest 40km, fastest 30km, …”

2 likes

Zo net v0.4.21 gereleased :nerd_face:

Stay fit, stay healthy :muscle:

1 like

Al weer 2 weken geleden sinds de laatste update. We zitten ondertussen op versie v0.4.29:

Stay fit, stay healthy :muscle:

1 like

@Dries @P.eter @bartdeslagmulder @meejtie @NotVic Ik ben op zoek naar wat input/feedback over een nieuwe feature waarover ik aan het nadenken ben.

Ik ben een fietser en fietsen hebben onderhoud nodig (deuh). Momenteel hou ik in een aparte excel sheet het onderhoud van m’n onderdelen bij. Ik zou dit graag in deze app krijgen (niet enkel voor fietsen, maar voor alle soorten gear).

Ik wil het “beheren” hiervan NIET in de app zelf doen, maar ik zou dit graag op basis van een gestructureerde description op activities doen in Strava. Dit heeft als voordeel dat je enkel in Strava moet zijn om dit te beheren.

De app dient dan gewoon als “fancy tool om dit te weergeven”.

Voor diegenen onder jullie die dit nuttig zouden vinden, thoughts? :slight_smile:

Heeft strava niet al iets “gelijkaardig” voor schoenen.

Als ik me niet vergis moet je dan ingeven bij hoeveel km je een melding wilt krijgen om nieuwe schoenen aan te schaffen.

Ik denk dat dit soort feature zeker een meerwaarde kan zijn, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een cassette of voorblad moeten vervangen omdat ik de ketting vervang voor deze te ver gesleten is.

het zou misschien zelfs handig zijn als er rekening wordt gehouden met het type terrein waar de rit over ging.

Idd, Strava heeft zo iets voor schoenen, maar héél basic en ook enkel voor schoenen.
Ik zou graag iets willen dat werkt voor alles én waar gebruikers zelf kunnen instellen om bv “Ketting vernieuwen om de 2000km voor roadbike” of “Ketting vernieuwen om de 1000km voor mtb”.

Dit kan dan op een propere manier afgebeeld worden onder de huidige “Gear stats” pagina en er kunnen dan eventueel ook notifications voorzien worden

zeker ook voor di2 opladen batterij altijd een handige want 52x11 laredoute oprijden is een aanslag op je leven.

misschien een simpel load bar waarbij de kleur verandert naarmate de lifecycle verloopt. springt het goed in het oog.

Eentje dat ook vaak vergeten word is het reserve binnenbandje in je zakje om de zoveel tijd eens controleren, niks zo vervelend als ergens ten velde staan omdat je binnenbandje verduurt is. Dacht dat dit ook een probleem was met antilekvloeistof dat die zijn werkzaamheid verloor.

1 like

Allemaal goede ideeën idd. Maar ik zal alles aan de gebruiker zelf overlaten.
Die zou volledig zelf controle moeten hebben over wat die wil tracken

Mijn robotstofzuiger heeft zoiets voor de onderdelen.
Je krijgt ook een melding wanneer het (bijna) vervangen moet worden.

4 likes

Prachtig idee, ik had al ook zoiets in gedachten om zelf te maken. Ik gebruik als sinds mijn begin van mijn statistieken sporttracks.mobi. Die houd dan semi automatisch de gebruiks statistieken bij. Zo heb ik 4 fietsen, waar ik dan nog eens verschillende wielsets voor heb. Zo kan ik zien hoeveel het gebruikt is, wanneer het mogelijks tijd is om een ketting te vervangen, of cassette ofzo, remblokjes, …
Alsook batterijen tegenwoordig van alles dat nu elektronisch is.

Ben nog niet goed mee hoe je het praktisch gemakkelijk kan maken. Hashtags in de descriptie: ik zeg maar zoiets #garminpedal dan weet jouw software dat km/uren totaal bij garminpedal moet getelt worden.

Maar dan moet je toch nog ergens bij houden hoelang die ‘meegaan’, garminpedal batterij is ongeveer 200u, maar een mtb-ketting is voor mij eerder 700km. Dus je hebt wel een aantal parameters bij te houden

Ja idd, die parameters zouden door de users zelf in de app kunnen ingesteld worden. De 1 wil voor mtb ketting 1000km, jij wil er 700. Elke user zal dit voor zichzelf dus kunnen instellen via de .env file

Peter, als ik aan deze nieuw feature begin, zou ik je brain dan wat mogen picken via DM? :slight_smile:

Ja hoor, je hebt mijn persoonlijk email adres denk ik? Anders stuur je maar eerst een DM, kunnen we daarna wel zien hoe we communiceren

1 like