ONE MORE WEEK
! Spannend
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vond dat geen goede boeken…
![]()
![]()
Ik moet toegeven dat ik ook gestopt ben na 12%
.
Achtergrondartikel in/op NRC vandaag over de serie, vrij lovend. Net als de recensie overigens (4/5 sterren)
Ik vind ze inhoudelijk en qua verhaal en structuur wel ok, maar de schrijfstijl maakte het toch moeilijk om er vlot door te geraken. Kan aan de vertaler liggen, natuurlijk.
Ik heb ze in het Engels gelezen en dit viel best mee
Vandaag een niet zo lovende recensie in DS, waar het einde van boek 1 gespoilerd wordt ![]()
Ik kan het artikel niet lezen, maar ik hoop dat de inhoud beter is dan wat de titel van dat artikel doet blijken? ![]()
Heb ze ook in het Engels gelezen. Ik ben gewoon van fantasy en science fiction in het Engels te lezen.
Het is redelijk genuanceerd. Dat het nogal harde sci-fi is, die zich niet zo maar eenvoudig laat verfilmen en zo.
Net gezien dat de spoiler al in de titel van het stuk zit
Ik weet niet of dat spoilers zijn, aangezien het vrij duidelijk is in de trailer. Maar als je volledig spoilervrij wil blijven, niet voort lezen.
Als je wil kan ik het volledige artikel copy-pasten. Maar ik denk wel dat ze een punt hebben met dit:
Ook hierin speelt Cixin Liu’s bronmateriaal de tv-makers parten. De aliens die onderweg zijn moeten – klein nadeel van het heelal – van zo ver weg komen dat hun komst nog ruim vierhonderd jaar zal duren. Dat laat boeiende filosofische bespiegelingen toe over het menselijke onvermogen tot langetermijndenken in het aanschijn van een grote dreiging, maar voor de spanningsboog van een seizoen van acht afleveringen is het nefast.
Ik lees graag & vaak DS, maar hun recensies staat meestal diametraal tegenover mijn mening
. Ben dan ook al lang gestopt met naar hun score te kijken.
Dat het aliens zijn en dat ze op weg zijn naar de aarde wordt pas geleidelijk aan duidelijk in het boek en dat vond ik juist het mooie van boek 1.
Boek 2 gaat dan helemaal over die 400 jaar, veel succes met het visueel interessant maken van een “wall facer” ![]()
Dat gevoel heb ik bij al deze recensies. Zelfde bij Humo en De Morgen, 9/10 recensies zijn negatief. Heel vreemd
Wat vinden we van de serie?
In 1 avond uitgekeken :). Ik vond het goed. Ging wel wat snel ivgm de boeken
Damn thanks voor de spoiler. Nu hoef ik de boeken niet meer te lezen ![]()
Intussen ook boek 2 gelezen, zalig dat het helemaal anders aanvoelt en toch ook niet!
Ik vertrek morgen op reis. Hoe speel ik dit boek af als luisterboek?
Heb dit nog nooit gedaan. Is dit via een podcast app. En download je dit? Hoe pak je dit best aan?
Dank!