(#279) Wat zijn jouw ervaringen met .TK?

We praten, met een beetje nostalgie, over de gratis .tk-domeinnamen. (En de misbruiken waartoe dat heeft geleid.)

Op welke .tk-websites kwam/kom je wel eens? Heb je er ooit eentje gemaakt?

1 like

Ik denk hierbij direct aan de gratis sub-domeinnamen van zattevrienden.be, aah geniaal.

Toen ik nog jong en onbezonnen was, had ik een .tk domeinnaam met filmpjes die ik had gemaakt (pre-smartphone) tijdens de lessen in het middelbaar. Na een paar weken werd ik op het matje geroepen bij de directeur. Die had de site via google gevonden toen hij z’n wekelijkse controle op misbruik van de naam van de school controleerde :sunglasses:

1 like

Ha…tk :slight_smile:

Ooit nog de website voor mijn ouderlijke gemeente gemaakt met .TK adres www.liedekerke.tk

Met zo wat info op wanneer het gemeentehuis en sportcentrum open was of de uren van de wekelijkse markt.

De gemeente heeft 6 maand nadien gevraagd om hun eerste officiële website te maken. Met een .be adres.
We waren 15 /16 en hebben dat ook gedaan maar wel gezegd dat we niet professioneel waren…
Practisch Gratis dat ding 1j lang online gehouden en dan gezegd dat ze of moesten betalen of een bureau onder handen nemen.

Maar maat en ik hebben natuurlijk deze bragging rights. Hence deze post…het begon allemaal met een .TK website…

1 like

Rond m’n 14 op zoek naar ‘welke content zou kunnen zorgen voor een populaire website?’
‘TroniK’s Babe Galleries’ op babegalleries.tk

Vriendelijk verzocht de topless foto’s van Veronique De Kock in Saint-Tropez offline te halen. Latere claims voor (internationale) copyrighted foto’s niet kunnen uitvoeren wegens geen toegang meer tot m’n ftp. Nooit verdere issues gehad, site is wel jaren online blijven staan op htttps://users.skynet.be/fa205193/TroniK/pictures.htm

Next level digital bullying toen dat nog geen ding was (gemengde gevoelens tussen trots en schaamte):
zangerarne.tk verwijzend naar http://zangerarne.50webs.com/ gebaseerd op zangerbob.nl, gekend van wereldhits als ‘Als de zon weer gaat schijnen’
Still online, zelfde probleem als hierboven, geen toegang meer tot ftp, zou niet weten hoe ik de site offline moet halen.

Dan nog aantal andere websites:
deleye.tk die verwees naar deleye.zattevrienden.be (zelfde als @Robin): funny video’s vaak gedownload van KaZaA gehost op 10gig free webspace van zattevrienden in een pré-YouTube-tijdperk

whitewolves.tk die verwees naar groups.msn.com/clanwhitewolves
Clan voor MoH:AA

MaxInTosh.tk die verwees naar groups.msn.com/MaxinTosh
Tuning website van Maxime en ComputerClub luisteraar, Fifatornooi winnaar en model op de travelfotosite van CC: Santhosh

Ik ga op m’n oude laptop nog eens m’n pageheaders opsnuisteren!

1 like

https://web.archive.org/web/20070612134317/htttps://users.skynet.be/fa205193/TroniK/pictures.htm

de foto’s van Veronique krijg ik wel niet terug. :smiley:

3 likes

Mijn eerste website gemaakt op 12 jaar. Was er eentje voor onze Counter-Strike clan:

• lekkerediere.tk

Toen heel trots aan een klasgenootje verteld! Maar de volgende dag was hij wat in de war. Blijkbaar was er ook een lekkeredieren.tk (+n) vol met foto’s van mannen. Die had hij dus gevonden… :rofl:

In het middelbaar (pre-facebook) had ik een forum waarop we leuke foto’s/filmpjes/quotes van leerkrachten/notities etc deelden met elkaar.

pjundsvenno.tk

Na de opkomst van facebook is iedereen daar naartoe overgeschakeld :grimacing:

Toen ik nog jong en flexibel was hadden we een website met videos en fotos van de lokale skaters. Het staat nog steeds op the way back machine :stuck_out_tongue:

skateonline.tk