(#281) Gebruik je een adblocker? (+ Browser-poll)

Ublock Origin + PrivacyBadger in Firefox Developer Edition
Daarnaast NextDNS ook met custom lists etc (op router niveau)

Zelf nog geprobeerd een aantal maand geleden, niet gelukt… Ze hadden me door, mss adhv credit card number, not sure

sinds 2020 al abbo ( eind feb.) , gewoon vpn opgezet wat rondgesurfd en dan gewoon youtube account gemaakt. Bizar uiteraard want heb geen andere google account gemaakt hiervoor werkte gewoon , en staat nog steeds gedocumenteerd online als werkende…
(probeer eens met nog andere landen)

Blijkbaar Argentinie nog cheaper…door devaluatie van hun munt

1 like

Ik heb adguard in mijn home network, en veel haalt dat toch niet uit hoor. Er wordt wel geblocked, maar die videos blijven een PITA

Zelfde mening. Op zich vind ik dat advertenties horen bij ā€˜gratis’ content, maar owv tracking blokkeer ik alles. Pi-hole op het netwerk, simplelogin voor accounts en duckduckgo tracking blocker op m’n gsm.

Aanrader voor Firefox, zijn trouwens de ā€˜containers’. Werken keigoed voor cookies!

1 like

Die pi-hole, dat interesseert mij al een tijdje.
Blokkeert dat echt alles? Ook video ads?
Wordt dat herkend als ā€œad blockerā€?

Welke impact heeft dat op je home netwerk?

Zijn er mensen die een combinatie gebruiken van pi-hole (thuisnetwerk) en pi-hole in de cloud? Want van zodra je onderweg bent heb je natuurlijk geen toegang meer tot je pi-hole die je thuis host. Of exposen jullie die ook voor onderweg?

Ik had AdGuard Home op mn router geinstalleerd + VPN.
Als ik dan op mn smartphone met VPN connecteerde dan werden ads geblocked. Helaas blokkeerde AdGuard ook soms dingen die ik wƩl wou zien, dus na een tijdje weer af gezet :man_shrugging:

handleiding voor pihole installatie, door een nl tweaker geschreven: https://jpgpi250.github.io/piholemanual/doc/Block%20Ads%20Network-wide%20with%20A%20Raspberry%20Pi-hole.pdf

In de laatste Tweakers podcast bespreken ze dit topic ook.
Bovenstaande link bevat de timestamp om de discussie onmiddellijk te luisteren.

Het is mijn bedoeling om die DNS service van pi-hole te exposen, zodat ik er ook op cellulair netwerk aan kan. Het enige dat me tegenhoud, is de ā€˜telenet basic’ netwerkverbinding naar m’n huis: ik wil buitenshuus geen bottleneck creĆ«ren op DNS niveau :slight_smile:

Met telenet basic moet dat toch lukken, is niet veel data, maar je zit wel met open poorten probleem. Niets onder 1024 kan open gezet worden op de telenet modem, dus je moet uwe ā€œinternetā€ clients laten connecteren op een niet standaard DNS poort.
Misschien een andere optie is PiHole/Adguard in the cloud op een simpele host in linode, racknerd. Ik weet wel niet wat de kostprijs is, maar veel resources heeft dat niet nodig, als het op een rasperry pi 4 kan runnen. Maar dan is uwe PiHole weer beschikbaar voor iedereen… Dus veel om over na te denken

Voor iedereen die firefox wilt helpen/verbeteren

1 like

Even deze oude thread terug uit het slijk halen omdat ik me afvraag of het gebruik van PiHole of AdGuard ook ads blokkeert op VRT Max, GoPlay,… etc.
Dan zou ik mn chromecast zijn DNS kunnen laten verwijzen naar DNS server van PiHole (die dan op docker op NAS draait)

Kwam hier recent ook aan bod:

1 like

Thanks. Ziet er niet goed uit dus…
Intussen ook achtergekomen dat chromecast hardcoded Google DNS servers gebruikt (al valt dat nog op andere manieren te fixen). Misschien toch terug naar m’n vertrouwde Kodi met add-ons

End of an era.
Google closed the door. Tenzij je bankpapieren kan voorleggen van het land waar je registers… No more cheapo premium. 13 euro per maand it is :frowning:

2 likes