(#289) Wie is volgens Computer Club de grootste innovator?

Deze week vertellen we hoe Mark Zuckerberg heel graag wil gezien worden als een Echte Innovator?

Wie vinden jullie de grootste innovator?

(Je krijgt 3 nominaties.)

• Elon Musk
  • Sam Altman
  • Tim Cook
  • Satya Nadella
  • Jeff Bezos
  • Evan Spiegel
  • Brian Chesky
  • Eugen Rochko
  • Jensen Huang
  • Reed Hastings
  • Sundar Pichai
0 stemmers

Of heb je nog andere suggesties?

Ik vind het moeilijk om één persoon als innovator te beschouwen als ze aan het hoofd staan van een bedrijf met miljoenen of miljardenomzet. :man_shrugging:

4 likes

Deze CEO’s staan allemaal aan het hoofd van een bedrijf/bedrijven die op één of andere manier een grote impact hebben (gehad) op onze manier van leven. Netflix & Airbnb lijken misschien minder relevant dan SpaceX bvb maar ze hebben de hotel en televisie markt wel voor altijd veranderd. Ik vind het moeilijk om in deze lijst een onderscheid in te maken.
Dan zou ik nog het liefst op Demis Hassabis willen stemmen CEO van Google Deepmind. De impact die hun algoritmes hebben en zullen hebben op onze technologische ontwikkelingen is niet te schatten.
Daarnaast zou ik historisch op Larry Page & Sergey Brin, Bill Gates of Steve Jobs willen hebben gestemd omdat ik hen grotere innovators vind dan hun CEO’s nu. Die doen hun job goed maar dat houdt vooral in om een miljarden bedrijf overeind te houden.

1 like