Ik vind het een moeilijke vraag. Ik heb geen id. Ik zou het wel straf vinden als het ooit lukt om een boek goed te verfilmen met deze technologie. Misschien niet voor vandaag maar we zitten er toch al redelijk dicht bij mits nog wat extra knip en plakwerk.
Vandaag hebben we bij Streamz ‘Bad Bad Belgium’ gereleased. Een soort van docu-animatie serie. Hier werden sommige assets ook via AI gegenereerd. In bepaalde montagestijlen kan dit zeker werken om een verhaal te vertellen.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar zelf heb ik daar weinig last van. Het algoritme werkt voor mij héél goed en ik zie veel goeie content. Ik doe ook wel mijn best om de cash-grab content niet aan te klikken.
Met Sora gaat het bagger probleem enkel groter worden vrees is.
Dat is inderdaad een reëel risico.
Ikzelf breng niet veel tijd door op YouTube dus heb er gelukkig weinig last van.
Naast “Everything wrong with…” van films die ik gezien heb, kijk ik eigenlijk bijna nooit iets op YT.
B-roll voor creators, maar zeker marketing, als daar ergens kan bespaard worden doen ze het toch. Het zal niet lang duren (of is al) dat daar AI voice overs in gebruikt gaan worden.
AI gaat niet verdwijnen, we kunnen er maar beter mee leren leven en zolang mijn move 37 niet komt voor mijn pensioen ben ik blij