(#295) Wat doe jij tegen ad-tracking?

hier was brave de prive browser. ik merk wel dat deze af en toe zich in een cookie popup verslikt.
Edge is work, omdat dat hier de standaardbrowser is
chrome ook af en toe om iets te testen

zeker de moeite denk ik, misschien kan je die mannen eens als gast uitnodigen? ik merk wel wat overlap tussen de podcasts dus dat kan zeker interessant zijn :wink:

Geen Google gebruiken, maar StartPage - de zoekresultaten van Google, maar anoniem!

En dan met tips wat je gemakkelijk zelf kan doen. Niet met zelf js’en aanpassen.

Ik ben ook op Firefox overgestapt sinds een half jaartje. Ik heb wel het gevoel dat alles wat trager gaat en mis de cast knop op video’s.

#jesuiskjell :upside_down_face:

Ook startpage.com is jammer genoeg niet 100% ad-free. Startpage is sinds 2019 ironisch genoeg eigendom geworden van System1, een advertentiebedrijf. Dus vroeg of laat gaat er wel iets mis, denk ik, ook al beweren ze van niet. Ze verdienen nu hun geld met het tonen van contextuele ads, maar zonder de massale data die Google zou verzamelen? Dus op DuckDuckGo na, is startpage nog steeds een beter alternatief dan Google :sweat_smile:

Vroeger lang Brave gebruikt, maar zoals Freddy in zijn comment toont, zijn ze ook wat shady. Laatste jaren op Firefox met:

Soms een burner email account (Firefox Relay of iCloud+ > Hide my email). Ook nog een Pi-hole thuis opgezet, maar na klachten van de vriendin toch maar weer uitgeschakeld ipv te tweaken :sweat_smile:

2 likes

ivm pi-hole: dezelfde ervaring. het geeft uw internet verbinding een jaren 2000 vibe :yawning_face: