(#298) Ben jij al Meta-vrij?

In deze aflevering vertellen we over smerige praktijken bij Meta.

We zijn dus benieuwd …

Ben jij al weg van Meta-producten?

• Ja, helemaal Meta-vrij.
  • Nee, maar ik ben selectief (bv. enkel WhatsApp).
  • Nee, maar wel van plan om het schip te verlaten.
  • Nee, ook niet van plan.
0 stemmers

Momenteel geen plannen omdat het vrij moeilijk wordt om mijn hobby als concertpromotor te blijven doen zonder. Zowel FB als IG blijven een te belangrijk platform om concerten op te promoten en de juiste mensen te bereiken.
Wel bezig met alternatieven op te zetten en te onderhouden zoals nieuwsbrieven en community platformen maar vrees dat ik nog even gebonden ben.

Misschien wel een flauw excuus om er privé zoveel tijd op te blijven doorbrengen. :innocent: But it does keep me up at night.

Ik zit enkel op WhatsApp en Facebook - die laatste enkel in wat groepen eigenlijk; maar verder niet actief - en altijd netjes in een eigen container wat cookies/tracking betreft :slight_smile:

Heb geprobeerd om al mijn vrienden en familie op Signal te krijgen, maar helaas valt iedereen in oude gewoontes terug en is het nog enkel mijn vrouw en ik die met elkaar communiceren via Signal.
Dus Whatsapp kan ik helaas niet zonder.

Facebook heb ik alle notificaties uitgezet maar de verjaardagen reminders zijn toch nog het enige handige waarvoor ik het laat bestaan.

Instagram nooit mee begonnen.

1 like

Whatsapp, lijkt mij zo goed als onmogelijk om van af te stappen.

Facebook & instagram, de apps zijn al paar jaar verwijderd. Alleen surf ik daar wel ng dagelijks naar. Heb er zelden écht plezier aan. Mijn laatste flauwe excuus is nog dat ik geen events wil missen van bands die ik live wil zien. Ook hier aan het overstappen naar vele nieuwsbrieven & Songkick.

Songkick geeft me wel niet de voldoening van bands op een leuke manier volgen/ontdekken.

1 like

Bij mij ook enkel mijn vrouw en alleen omdat ik het op haar gsm heb gezet :laughing:

Op instagram ben ik wel verslingerd geraakt aan de Reels. Heb een timer gezet van 35min per dag om dat te beperken

Ik heb alle notificaties afgezet op FB en open de app maar zelden meer. Het vervelende is nu wel dat ik op feedback van mijn kinderen moet terugvallen als ik een verjaardag ga missen of gemist heb.

1 like

Vroeger was er een feature om de facebook verjaardagen te syncen met google calendar. Dat kan vast nog steeds!

1 like

Ik, die dit jaar zowel een Quest 3 als RayBan Meta kocht. :melting_face:

Het zijn sloebers, en ik ben zaken als Cambridge Analytica niet vergeten. Maar Meta heeft wel interessante ontwikkelingen gaande. Ze laten hun ‘metaverse’ terecht losser, want dat sloeg nergens op. Maar ze menen het nu ook wel met AI, benieuwd naar hun eerste uitrol van Llama in Europa.

Voorlopig is het de poor man’s Apple Vision Pro waarom ik Quest 3 kocht. :grimacing:

Voor de rest ben ik platform agnost. Ik heb een Mac, iPhone. Ik betaal jaarlijks voor Google Storage en gebruik Google Photos. Ik gebruik gewoon wat mij het beste uitkomt op een bepaald moment. :man_shrugging: