(#306) Zou je overstappen naar een Windows-laptop?

Het moeilijkste lijkt mij de niet eigen devices, maar idd de laptop van je vriendin, de sporadische computers van andere mensen waar je mee moet werken.

Kan ik beamen. Ik had het omgekeerde. Nederlandse collega’s die qwerty gebruiken. Probeer dan maar iets voor te tonen op hun laptop. Verschrikkelijk.
Ik zie voor mezelf de voordelen niet meteen, ik ben efficiënt genoeg op azerty.

1 like

Voor mij was de keuze en gebruik voor een Mac ook een voorwaarde bij mijn tewerkstelling. Zonder Mac zou ik het niet doen. Daarom ben ik nu de enige gebruiker op de werkvloer :kissing:

Er is voor 95% compatibiliteit, en er moet altijd wel ergens een bypass gezocht worden. Zo werd recentelijk een password verworpen. Na lang zoeken bleek dat er voor Mac voor die app het wachtwoord geen ‘@’ mocht bevatten.

Prive werk ik met Linux, voor programmeren en developpen is Mac echt wel ‘hell’. Naast de issues met het toetsenbord indeling, sluit Mac ook alles af, waardoor ik bv. zelf niets kan pushen via bluetooth naar een Open Source device. Grmmmpf

Om verder een antwoord te bieden op de vraag: ‘nee gij’

volgens mij kunnen alle OS’s alle mogelijke keyboard layouts weergeven, dus hoe makkelijk is het om een extra keyboard van een paar euro aan te schaffen (bluetooth of usb bedraad) om uw perfect gewenste keyboard altijd bij de hand te hebben, ongeacht klant of OS!
bv. internationaal Engels laat heel makkelijk de accenten maken (op macOS zelfs gewoon blijven duwen op de desbetreffende letter en ge krijgt alle mogelijke accenten)
Zijn trouwens de meeste (zelfs goedkope) keyboards niet Win/Mac/Linux compatible?
(bij mijn weten wel)
persoonlijk heb ik een extra ‘spanish querty’ wegens veel nood aan de ñ :))

1 like

Dit past hier ook nog :see_no_evil:

4 likes