(#307) Werk jij een co-working kantoor?

Deze week checken we hoe het WeWork vergaat.

Werk jij in een co-working plek? Of in een flexkantoor? Ken je goede koffiebars om wat te werken?

Ik heb een paar maand terug co-working spaces in Gent uitgezocht (en de meeste getest).
Intussen heb ik toch weer te veel klanten die on-site aanwezigheid vereisen dus voorlopig nergens een abonnement.
Ik geloof dat iedereen wel z’n gading vinden kan bij 1 van de plekken in het lijstje.
Als ik persoonlijk terug op zoek zou gaan zou ik kiezen voor ‘The wired office Gentbrugge’, ‘Dokwerkers’ of ‘WATT Factory’. Een ergonomische stoel, 2de scherm, goeie koffie en een toegankelijke sfeer waren mijn belangrijkste criteria.

Bur’eau
Ampla house
Otterburcht (op de lijst maar niet kunnen testen wegens leden-stop)
Parkoffice
MeetDistrict
Dokwerkers
The Hive Gent (Niet kunnen testen)
The wired office Gentbrugge
Perez coworking Hub Gent
WATT Factory

3 likes

In Ieper nog gezeten in Regus, en in Kortrijk nog een tijd in Hangar K. Maar nu al heel lang nergens meer, gewoon thuis of in een koffie bar in Kortrijk (Izy meestal).

In de jaren dat ik voor pawshake.com werkte, heb ik heel graag in WATT Factory gezeten. Heel gemoedelijke sfeer en altijd leuke en interessante mensen om te leren kennen of een babbeltje te slaan. Parkeren was wel niet zo handig daar, maar de nabijheid en lunchdeals van WOEST maakten dat ruimschoots goed.

2 likes

Coworking:

Www.boldhouse.space regelmatig, prachtig gigantisch oud herenhuis in Gent centrum, mix van flexies en fixed, creatives en vrij absurde engineers, por je huisfotograaf voor een free trial day

Www.likebirds.be sympathy shout-out, zeer mooie locatie en geweldige founder

Koffiebar/soup/lunch:
O’yo Brabantdam - www.oyobar.be

Ik heb al een paar keer Likebirds bekeken en overwogen, maar mijn huidige klant laat remote work niet zomaar van eender welke locatie toe. Maar goed om weten dat deze toch ook aangeraden wordt aangezien ik daar in de buurt woon.