Deze week nog eens een lekkere ouderwetse episode waarin we nakaarten over WWDC, waar Apple de langverwachte AI-visie presenteerde.
Werd je enthousiast van wat er getoond werd?
- 0 (helemaal niet)
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5 (Tom Cruise op de sofa bij Oprah)
Deze week nog eens een lekkere ouderwetse episode waarin we nakaarten over WWDC, waar Apple de langverwachte AI-visie presenteerde.
Disclaimer: voorlopig enkel nog maar de tijd gehad om de MKBHD samenvatting te bekijken.
Maar ik ben als long time Android fan en actief Apple denier (behalve MacBooks) wel enthousiast over hoe goed ze de integratie met OpenAI aanpakken. Door bewust de privacy van gebruikers af te schermen en obfuscation toe te passen naar ChatGPT toe behouden ze toch een vorm van controle. Ook heel vet om te zien dat de calculator app in essentie een nog interactievere implementatie van OpenAI’s eigen ‘huiswerk demo’ is geworden. Gewoon al om tijdens het spelen van gezelschapspelen de score bij te houden als fancy notitieblok → super graaf om te zien.
TL;DR they had my curiosity, but now they have my attention
Mijn samenvatting:
Love Craig
Tim op het dak… ok dan
Love Siri AI
Super Love Iphone mirroring
AI afbeelding van eekhoorn die aan het dj’en is… ok nu zijn ze mij kwijt.
Kleurjes van apps? Wacht daar iemand op?
Calculator op Ipad! About time! Oh wel zot die geschreven berekeningen!
AppleTv met info over de acteurs… ghoh…
Alle Emoji reacties op iMessage- eindelijk!
Ja en nee knikken met Airpods - hell yeah!
Wow Tom cruise bij Oprah is wel echt heel enthousiast!
We gaan moeten afwachten of het effectief werkt, maar ik vind het concept om AI aan de gang te laten met je persoonlijke data en gewoonten op je telefoon veelbelovend. Dat gaat volgens mij op lange termijn meer potentieel hebben dan het idee van ChatGPT als een orakel waar je constant een beroep zou op doen om gelijk wat aan te vragen.
Tis ook nog eens milieuvriendelijker.
Ik durf wedden dat 1 query op je iPhone niet meteen een hele iPhone oplaadbeurt gaat kosten