(#319) Gebruik je Telegram?

Deze week gaat het over de arrestatie van Telegram-CEO Pavel Durov.

Gebruik je zelf Telegram?

(Anonieme poll.)

• Nooit
  • Zelden
  • Vaak
0 stemmers

Waarvoor?

Enkel voor een openbare chatgroep (Telegram: Join Group Chat) over een open source social media die gebouwd wordt, en ik zo wat de discussies hierover kan volgen. Omdat dit gebouwd is in een techstack die ik ook gebruik (Laravel/Livewire/Tailwind/…)

Het sociale medium is Pinkary, zowat een linktree (vb mijn pagina: Kjell Kind (@kjell) / Pinkary), die beetje per beetje uitgroeit naar een Twitter. (https://pinkary.com/)

Voor de rest gebruik ik enkel WhatsApp. Liever signal, maar ja, HOE krijg je uw familie en vrienden naar een andere app. Lijkt mij onmogelijk.

1 like

Gebruiker sinds ± 2014
ik vind het gewoon veel handiger werken dan bv whatapp.

Enkele vriendengroepen
Enkele travelhacker groepen ( wereldwijde chat)
gebruik het ook als mijn reminder notes app, de search functie is fantatstisch

Zeer handige multidevice login/app en dus zeer snel dingen van privé pc naar werk pc naar mobile gezonden en doordat alles via de app passeert vind ik alles zeer snel terug ook al is het jaren terug gezonden

Ik ben al een paar jaar een heavy user omdat ik er met een paar vrienden een chat op heb, maar van alle chatdiensten die ik gebruik voelt het by far als de meest sketchy aan. Minstens wekelijks word ik door random accounts gecontacteerd voor een of andere vage scam en je hoeft totaal geen moeite te doen om kanalen te vinden waar gewoon illegale stuff op gebeurt.

Enkel voor notificaties van onze website monitoring.

3 likes

Voor de groeps-chat kanalen van Androidworld.
Voor de bewaarde berichten (om snel en makkelijk informatie van m’n telefoon naar pc en omgekeerd te sturen)

Ik vond het sketchy aanvoelen en toen bedacht ik me ook “nog maar een communicatie app erbij laat maar :sweat_smile:

Heeft er iemand miss weet van een app waar ik al die berichten kan laten binnenkomen ipv constant van app te moeten switchen.

Heb ‘Beeper’ getest, maar was niet overtuigd. (Beeper = bedrijf dat in die ‘blue bubble hack’ Whack-a-Mole zat met Apple.) Texts.com is vergelijkbaar, maar nog niet geprobeerd. Beide bedrijven zijn intussen overgenomen door Automattic, het bedrijf achter Wordpress dot com.

Daarvoor lang Franz gebruikt. Maar nu kan ik in feite leven met deze Dock-situatie:
image

Native clients zijn toch nog iets beter, vind ik. (Die van WhatsApp is bv. sterk verbeterd.)

1 like

Ik heb 1 Russische collega die enkel Telegram gebruikt, en onze chat zijn eigenlijk vooral memes. Maar heb het altijd een vage app gevonden. Geen idee waarom ik die eigenlijk al die jaren al staan had…

Lang geleden al besloten om enkele groepen via telegram te doen, was dan vooral om wat minder mijn gegevens richting meta te sturen.
Als ik nu zou moeten kiezen zou het misschien iets anders worden dan telegram, maar altijd tevreden geweest (met als surplus een goede dekstopversie, dat in tegenstelling tot die van whatsapp, dat was toch altijd gesukkel).
Beeper ook geprobeerd, die gebruik ik nog op de desktop dan vooral voor whatsapp (en messenger).

Ik zit op Telegram eigenlijk enkel in one-way kanalen…

Telegram heeft een vrij eenvoudige/toegankelijke API voor developers om bot’s te creeren. Wat er voor zorgt dat heel veel notificatiekanalen zich op het platform richten.

Denk hierbij aan

• PS5 in stock bij winkel X
  • Zotte Pokemon gespot in Gent (Pokemon GO)
  • Een van je gemonitorde websites ligt plat
3 likes

Same here, gebruik het sinds de Facebook Whatsapp overname. Los van het feit dat security gewijs niet de meest veilige app is vind ik het ook echt heel vlot werken.

onlangs heeeel toevallig voor de eerste keer geëxperimenteerd met telegrambots en dat werkt wel heeeeeel gemakkelijk. Ik heb nu een botje gemaakt die me een melding geeft als mijn favoriete too good to go plaats iets beschikbaar heeft :stuck_out_tongue:

Nu geen gebruiker meer maar indertijd wel gebruikt als omwegje voor home automation notificaties omdat je in Telegram makkelijk bots kon bouwen i.t.t. WhatsApp bv. Lees: op het werk een ping krijgen wanneer de kerstverlichting aangestoken werd thuis. :christmas_tree: :nerd_face:

Nu gelijkaardig aan @kachelle , 99% WhatsApp en 1% Signal.

2 likes

@jnnck wat is die Pokémon Go-plugin?

2 likes