(#323) Wat zijn jouw ervaringen met in-car entertainment?

Ik heb over de ID.4 nagenoeg geen klachten. Ik heb online wel gezien dat de verschillen (vooral qua motorisatie) tussen de versie 2024 en de vorige aanzienlijk zijn.

Op zich mega fan van Android Auto. Maar helaas niks dan problemen mee. Mijn BMW iX3 ondersteunt de wireless AA, maar mijn spotify hapert meer dan de allereerste auto-cdspelers uit begin jaren '90.
Elk nummer hakkelt toch wel 2-3 keer. En deze week 2 lange autoritten gedaan (6u in totaal), is de mediaconsole 7x spontaan gereboot.

Het is al mij 2e gsm, dus ik denk niet dat het aan de smartphone ligt. Diezelfde smartphone doet het trouwens perfect met Android Auto via USB in een Peugeot.

Iemand tips of suggesties?

Ik heb soms hetzelfde met mijn iPhone in mijn auto (mercedes) ook Wireless. Volgen mij ligt het aan het feit dat hij wireless is. Zelfde telefoon andere auto (pre facelift zelfde model wagen) wired carplay had ik deze issues niet. Nu wel al lang geleden.

Je kan van die Dongles kopen die je auto Carplay en Android Auto wireless kunnen maken en bij de meeste reviews lees je ook dat ze haperen tijdens muziek.

Vermoedelijk dat wireless te zwaar is voor de CPU.
Vermoedelijk heeft de auto ook te weinig CPU beschikbaar voor wireless audio goed te laten lopen.

Ik kan het niet met harde cijfers bewijzen, maar ik heb echt het gevoel dat het met der tijd slechter geworden is.(FW updates…?).
Het klinkt echt belachelijk, maar ik heb ook de indruk dat de muziek meer hakkelt als ik over een bult of in een put rij, rem of eletriek geef (ah ja, je geeft geen gas meer :smile: ). Dus mogelijks een vals contact in de wifi antenne of zo?
Maandag gaat de wagen binnen op onderhoud, en ga ik het eens melden.

In mijn vorige auto (VW Passat) merkte ik dat de draadloze android auto minder of nooit haperde met de GSM in het vakje van de middenconsole en inderdaad regelmatig haperde als de GSM in mijn linkerbroekzak zat.
Ik denk dat storende bronnen, afstand en objecten tussen zender/ontvanger een rol spelen voor een goed signaal.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijk systeem? Deze is blijkbaar niet meer te verkrijgen :upside_down_face:

Zeker? via hun website kan ik gwn ng ene bestellen?

website: AAWireless | Wireless Android Auto Adapter

Weird in Edge kreeg ik geen optie om toe te voegen aan winkelwagen, in Firefox wel :grinning: my bad!

1 like