(#328) Van welke (persoonlijke) nieuwsbrieven ben jij fan?

Deze week gaat het over de nieuwsbrieven van Mike Solana (Pirate Link) en Taylor Lorenz (User Mag).

Welke nieuwsbrieven* (of blogs) lees jij?

(*: We zoeken nieuwsbrieven die heel erg vanuit een persoon geschreven zijn. Die persoon kan aan een medebedrijf verbonden zijn, maar dat hoeft zeker niet. We zoeken dus geen nieuwsbrieven met actua van pakweg De Tijd.)

  • Computer Club of course :wink:
  • Dense Discovery van Kai Brach die vroeger Off Screen magazine uitgaf.
  • Fredo De Smet
  • FilmKlub van Ben Van Alboom
  • Fat City Gallery
  • From the desk of Tobias Van Schneider

Halfvet van Jeroen Disch over Design/Typografie & Technologie (al doet die korte samenvatting de nieuwsbrief mssn wel oneer aan :see_no_evil:). Tweewekelijks.

Hartjes voor Offscreen magazine. Stel je eens voor een Computer Club magazine in dat format :heart_eyes:
(En Dense Discovery blijft ook goed, soms gewichtig - geen snel ontbijtje maar eerder een uitgebreide brunch :grinning:)

2 likes

Dries, ik droom al jaren van een Computer Club-magazine à la Offscreen, dat 1 keer per jaar zou verschijnen :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ernst-Jan Pfauth (ex-De Correspondent) is trouwens een nieuwsbrief begonnen naar aanleiding van zijn nieuwe boek: https://motivatiemails.intentioneelleven.nl/

Sowieso vind ik de andere mails die Ernst stuurt heel fijn: https://pfauth.substack.com/

Onlangs had ik het in de podcast ook over Taylor Lorenz, zij heeft ook een nieuwsbrief: https://www.usermag.co/

Ik ben ook grote fan van Linkfest door Clive Thompson.

Heel goeie schrijver/journalist, die o.a. af en toe voor Wired schrijft.

De nieuwsbrief is niet per se geopinieerd, maar wel een heel eclectische verzameling van … dingen.

Heel cool. (En soms een bron van Computerklas-weetjes :shushing_face:)

Ik merk dat ik me altijd weer uitschrijf voor de nieuwsbrieven waar ik ooit op ingetekend heb. Ik kom er simpelweg niet toe om ze te lezen… hoe boeiend ze ook zijn. Ligt aan mij, of 't is de ziekte van de tijd: er is zó veel te volgen, en er komen voortdurend zó veel mails binnen, dat een digitale nieuwsbrief niet (meer) aan mij besteed is.

De substack van Hannes Coudenys vind ik wel leuk (Hurae)