Deel 1 is net ietsje te oud maar ik dacht aan Max Payne. Eerste spel met bullet time, we wilden allemaal toch The Matrix naspelen, eerste game waar je bij je sniper rifle je kogel op filmische wijze zag inslaan op je doel, geweldig neo-noir setting, goed verhaal via comics met gewelige voice-over. Er is zelfs een verfilming van uitgebracht.
Ik kwam er net achter dat Remedy aan een remake van deel 1 en 2 werkt…
Voor mij was Portal echt een ongelofelijk spel. Het begint als een ‘gewone’ puzzel game. Die op zich al zeer leuk is. Beetje per beetje komt er een verhaal in, en wordt je daar in gezogen. The cake is a lie.
Battlefield 2 Modern Combat, was voor mij persoonlijk een zeer mooie periode. Zeer veel online gespeeld, zelf in de clan van OPM2 (Official PS Magazine).
En uiteraard GTA, voor mij was het San Andreas waar ik meeste in vertoeft heb.
Mijn ‘gamecarrière’ was van 2005-2009. Kort maar krachtig.
Damn inderdaad! Underground 1 is een beetje onderschat, leeft wat in de schaduw van UG2.
Ik heb het er onlangs met vrienden nog over gehad: als ze een remaster of Underground 3 dan gaan ze enorm veel verkopen.
Nostalgie is dé verkoopstruc van het moment, maar een goede race game à la UG2 is er al een tijdje niet meer.