(#336) Wat is jouw favoriete chat-app?

In deze aflevering gaat het over de ambities van WhatsApp.

Je kan natuurlijk niet helemaal zelf bepalen welke chat-apps je allemaal gebruikt, maar als je écht mag kiezen:

Wat is je favoriete chat-app?

• WhatsApp
  • Messages (Android)
  • iMessage
  • Signal
  • Telegram
  • Facebook Messenger
  • Instagram
  • Snapchat
  • Andere?
0 stemmers
1 like

Ik gebruik vooral whatsapp en fb messenger. Die laatste met mijn vriendin en enkele vrienden, whatsapp bij de meeste andere.

Ik vind ze alle twee wel goed, weinig klachten, maar of ze de beste zijn denk ik niet. Messenger ligt het vaakst plat merk ik.

Sommige van mijn contacten wisselen vaak tussen whatsapp en messenger waardoor ik niet voluit voor 1 van de twee kan gaan.

Ik ben benieuwd welke chat app computer clubbers als de beste ervaren?

Iedereen in mijn omgeving gebruikt Whatsapp, ik zou waarschijnlijk liever Signal gebruiken maar ik ga niet proberen al mijn vriendengroepen, collega’s en familie over te zetten naar Signal met de kans dat ik dan 2 chat apps moet gebruiken voor diegene die niet overgestapt zijn.

7 likes

Exact dit.

Geen fan van WhatsCrapp, zeker hun desktop app is rommel (yes, love me some desktop apps).
iMessage <3

(also this: “favoriete chat app” doet me denken aan de mIRC days <3<3<3)

1 like

Andere: Microsoft Teams.
Na 2 jaar verplicht er mee te moeten werken, begin ik er stilaan van te houden. Mogelijks Stockholm syndroom.

8 likes

Whatsapp wegens de meeste mensen in mijn vrienden- en familiekring die het gebruiken.
Telegram om Androidworld.nl te volgen

Beeper om het complex te maken. :slightly_smiling_face:
Ik hou vol, al van bij de introductie van dit ding. Doet denken aan Trillian, in de tijd.

2 likes

Ik gebruik het liefst Signal, en probeer het ook met de mensen die het ook gebruiken.
Mijn meest gebruikte is uiteraard Whatsapp, wegens “iedereen gebruikt het”.
Gelukkig kan ik FB Chat zoveel mogelijk vermijden. Daar heb ik echt een hekel aan:)

5 likes

Exact dit.

2 likes

los van de context maar telegram heeft echt alles en is qua gebruik gewoon zoveel beter dan whatsapp.
signal komt in de buurt maar ook weer net niet …

in dagelijks gebruik bij me;
whatsapp
telegram
signal

3 likes