(#337) Mag jij input geven op het werk?

Deze week gaat het nog eens over ‘prediction markets’, maar dan binnen Google, om input te verzamelen van de hive mind.

Zijn er bepaalde manieren dat jouw werk input verzamelt bij bredere groep collega’s? Kunnen jullie bijdragen aan de bedrijfsstrategie?

Wij hebben regelmatig (elke paar maanden) een virtuele townhall meeting met alle collega’s waarbij ook onze feedback over sommige onderwerpen wordt gevraagd.

1 like

Ik sta aan het hoofd van een klein team (6 mensen inclusief mezelf) en we hebben elke dag een meeting waarin we het werk bespreken en verbeteringen of opmerkingen kunnen doorgeven.

Voor input die impact heeft op het hele bedrijf kan iedereen binnen lopen bij onze CEO, mijn rechtstreekse verantwoordelijke. Het helpt ook dat we een klein bedrijf zijn +/- 30 mensen

1 like

In mijn huidige job (start-up, 8 - 10 werknemers) is er veel ruimte voor input.
Er zijn maandelijks all hands meetings waarbij de ceo updates geeft en de verantwoordelijken voor specifieke zaken ook hun zegje doen. Hier kunnen vragen gesteld en of input gegeven worden.

Binnen het development team is er ook ruimte om aanpak te bespreken. Tijdens retros bespreken we wat de voorbije periode goed ging en wat minder goed ging.

Bij mijn vorige job bij een groot belgisch/nederlands mediabedrijf die zowel kranten, televisie en radio doen, was er weinig ruimte voor input. De corporate structuur leende zich daar niet toe. Binnen je eigen team kon je, vooral op technisch vlak, wel wat input geven. Op bedrijfsvlak was dat niet echt mogelijk.

Benieuwd naar welke frameworks andere bedrijven gebruiken om feedback/input te verzamelen!