(#341) Heb jij meme coins?

Deze week gaat het over pump.fun. Een cryptoplatform om meme coins te lanceren, of erin te investeren, voor ze crashen.

Heb jij wel eens met meme coins gespeeld?

Ik heb eventjes DOGE coins gehad, maar die weer omgeruild naar bitcoin toen ze hoog stonden.
Nu enkel nog een fractie van een BTC :wink:

Nooit gekocht, wel ooit uit nieuwsgierigheid een obscure cryptocoin gemined, die klein en nieuw genoeg was om dat nog een beetje te kunnen doen.

Daarnaast enkele dogecoins verzameld toen daarmee werd gegooid op reddit (via ‘faucets’, woof woof).

Gezamenlijke waarde volstrekt verwaarloosbaar.

Ik heb er enkele jaren geleden een paar gekocht (SHIBA, FEB en SLOT), telkens met een budget van €50.

Ook enkele coins gekocht die gelinkt zijn aan games (MANA, AXS en TLM).

Ik zag dit als een soort leertraject in de cryptospace. Laten we zeggen dat ik hier financieel niet beter van geworden ben :speak_no_evil:.

De meer gekende coins (BTC, XRP, ETH) zijn betere keuzes gebleken.

Al paar jaar bezig met crypto. DOGE en SHIB ooit gekocht, voor maar 50$ elks. DOGE nu verkocht aan 500 omdat het toch niet meer echt kan groeien (#8 marketcap van coins).
SHIB heb ik nog, maar verwacht ik er niet veel van, wss ergens dit jaar verkopen.

Meme coins is hetzelfde als op de lotto spelen, als je 50 euro ofzo in een coin investeert en je hebt geluk, dan kan je winst maken. Anders zijt je uw 50 euro kwijt.

Nu heb ik nog 2 gokjes open staan PURR (memecoin van Hyperliquid, een DEX met eigen layer 1 en zalige airdrop) en WSB een of andere AI agent.

Mijn investeringen komen vooral van betalende services die het onderzoek doen en zelf ook investeren (beursbrink). Die investering recupereer je normaal wel. Maar je moet er wel mee kunnen leven dat in crypto het de ene dag sterk naar beneden gaat, maar voor hetzelfde geld is dat de dag erachter teniet gedaan. Of andersom…

Ik heb hier alleen geld geinvesteerd dat ik kon “missen”, met andere woorden als ik het verloor zou ik niet blij zijn, maar ik heb nog andere buffers. Ik zou nooit aanraden all-in te gaan in crypto. 10% van je vermogen ofzo en met een beetje “geluk” en discipline kan je die 10% er terug uit krijgen en hebt je “gratis crypto”. Dit is mijn doel voor dit jaar.

Al mijn crypto is gratis. Op Coinbase gaven ze regelmatig nieuwe coins weg als die gelanceerd werden. Die heb ik netjes verzameld en omgeruild naar BTC. Ik heb ook een tijdje BTC gemined toen het nog de moeite was om dit te doen op een laptop met een GForce (ik spreek van 10 jaar geleden, als het niet meer is). Dus alles wat ik nu heb en al verkocht heb, is pure winst geweest

1 like

Mijn mémé stak altijd haar wisselgeld van haar boodschappen in een speelgoedkluis en gaf die aan mij aan het einde van het jaar. Uren telplezier in de 90s.

9 likes