(#342) Welke retro-website moet terugkomen?

Deze week trekken we een blik Nostalgia Coca open, en toasten we op Yahoo.

Welke retro-websites mogen nog een comeback maken?

2 likes

Netlog, iedereen zijn gênante profielen terug bovenhalen, heerlijk.

3 likes

Kid City natuurlijk!

7 likes

Old school myspace.com – periode 2005-2009 :smiling_face_with_tear:

Rond die tijd kon je de band pages modden door html, css en static images te injecteren. Sommige bands hadden echt wel coole custom pages daardoor! Ik heb nog wat oude screenshots teruggevonden hier. Ik wou die namaken voor lokale bands, begon de source code te begrijpen en daardoor in de webdev branche gerold :yum: Het verhaal er achter is ook interessant.

MySpace’s lead developer quit one month after the site launched in 2003. This left the remaining team with a site written in Perl, which nobody else at the company was familiar with. In response, the team paid developers Gabe Harriman and Toan Nguyen to rewrite the entire site in Adobe’s ColdFusion.

However, while rewriting MySpace, Harriman and Nguyen made a major mistake—they failed to block users from adding their own HTML and CSS to their profile pages. In Angwin’s telling, the team’s mistake was what “allowed users to build colorful backgrounds and wallpaper and load them onto their MySpace pages. Suddenly teenage girls could decorate their MySpace page with hearts and glitter and smiley faces the same way that they were decorating their lockers and book bags.”

This mistake created security vulnerabilities and crippled page load speeds. According to Angwin, a panicking product manager alerted Harriman that “someone hacked our site” after first noticing a profile with altered font colors and background images. But the accidental feature set was an immediate hit with users. The company decided to hold off on patching up the mistake

In 2018 zijn ze >200TB aan data zomaar verloren en waybackmachine heeft de pagina’s uit die periode ook niet meer staan :cry:

4 likes

Uren gewerkt aan mijn fanta cocktails. Helaas de recepten niet opgeschreven in den tijd.

2 likes

Mijn tienerjaren veel tijd gespendeerd.

Retro in de zin van heel populair 20jaar terug.
Niet zo retro gezien gestopt in 2022.

8 likes

Nog voor Youtube een ding werd, zocht ik muziekclipjes op de AltaVista zoekmachine.

En ik beschouw “Vine” als de retro video app :smiley:

1 like

Ik vroeg vroeger alles aan Jeeves

Wel geen 15 jarige grieten meer versieren :smiley:

1 like

Er is zoveel verloren dat ergens op een geocities site stond.

2 likes

Geen website helaas… maar MSN Messenger ftw

5 likes

9lives!

3 likes

Nog reviews geschreven, en forum mod + server admin geweest, voor Telenet Games :vb-tongue:

5 likes

Net een blast from the past gehad toen ik aan Skyblog moest denken. Beetje de Franstalige variant op netlog denk ik? Iemand hier ook gebruikt?

ilse.nl - de eerste Nederlandstalige zoekmotor? En ik denk via daar dan ook de eerste chatrooms.

2 likes

Voor “Netlog” was de naam “Redbox” toch?

Ooit nog in de kantoren van Netlog geweest voor een PHP meetup. :smile:

1 like

Mijn team @ Belgacom Skynet (anno 2008) beheerde Kid City en Arena51. Good times. :sunglasses:

Shrimpwars / spelletjesgarnaal iemand?

1 like

Ja juist! Nostalgie😅

Chat.to.be was mijn chatservice vroeger :grinning:

Dat klopt denk ik! Redbox was voor mijn tijd maar mijn zus was er toen wel. Heb nog stage gelopen bij hen toen het “twoo” was. Dat is intussen ook verleden tijd…

1 like