Deze week gaat het over de impact van de invoerheffingen op Chinese e-commerce. Los daarvan:
Dingen in je winkelmandje steken en niet afrekenen. Dan krijg je wel eens korting
Bij Bloomon, als je online bloemen gaat bestellen gewoon iets in de korting veld typen, de foutmelding bij de ongeldige korting code is: gebruik deze code X om 10% te krijgen.
De Shoptimate Chrome plugin installeren. Als ik op bvb Coolblue iets wil kopen dan geeft die plugin mij weer op welke site ik datzelfde product goedkoper kan vinden.
Soms is amazon.de voordeliger dan amazon.be.com of amazon.nl. Deze tool helpt vergelijken
Nog beter is niet op Amazon bestellen, maar in Belgische/Europese webwinkels.
chrome coupert-plugin: overloopt alle promocodes en kiest de beste er uit
chrome pricebuddy-plugin: toont prijzen van zelfde product bij andere webshops
De promojagers app is ook wel een aanrader
Als er iets niet in orde is er een opmerking over maken bij de klantendienst.
Heb eens een probleempje gehad bij coolblue en door gewoon mijn situatie uit te leggen aan de klantendienst kreeg ik al 100 euro korting op een aankoop van 2000 euro zonder te pushen.
Little braindump van een paar algemene en enkele interesse-specifieke tips die ik pro- of reactief regelmatig gebruik:
- Algemeen:
- Kortingscodes: in veel gevallen hebben eCommerce sites wel een lopende kortingscode, zij het situationeel of voor bv. voor elke nieuwe klant
- Google Products: de default die iedereen wel eens gebruikt I guess
- Voordeelplatformen: bedrijven zoals Engie, Luminus, Monizze, Proximus etc bieden ook extra ‘voordelen’ aan klanten via platformen zoals Edenred. Deze variëren meestal tussen 5 en 20% en kunnen o.a. gebruikt worden bij Bol.com, Decathlon, IKEA, Zalando, Gamma, Rituals en nog 101 anderen. First world problem hierbij is veelal wel dat je eerst een voucher moet aankopen via het platform die je daarna tijdens je bestelling kan gebruiken
- Protip: als ex-klant van Engie kan je blijkbaar nog steeds gebruik maken van hun voordelenplatform
- Amazon: Hagglezon als prijsvergelijker tussen Amazon stores in verschillende landen
- Kledij: Supersales (pricewatch)
- Lego: Brickwatch
- Tech: Tweakers (pricewatch)
Tip om geen verzendkosten te betalen bij Bol (ook als je geen select hebt):
vul je bestelling aan met een digitale cadeaubon totdat je boven het minimumbedrag zit. De bon laat je opsturen naar jezelf en bewaar je in je account.
Extra tip: Als je een cadeaubon hebt die gaat vervallen, koop er dan een cadeaubon voor jezelf mee. Die is dan weer een nieuwe periode geldig.
Bedankt om deze terug te tippen.
Hiervoor gebruik ik Eurosaver, die neemt de prijzen op in de productpagina. Er is ook Keepa met alerts, maar is voor mij wat te far-fetched.
Voor tech inderdaad de pricewatch van tweakers.net en benieuwd wat ChatGPT shopping gaat geven:
Idealo is ook een goeie tool om items in (duitse) shops te vergelijken. Focust vooral op DE en FR zie ik. De NL is enkel voor travel momenteel. Hopelijk doen ze op termijn iets met idealo.be, de domeinnaam hebben ze al…
Duitsland is in vele gevallen goedkoper sanitair, verf en electro.
Heb me dan ook een postbus bij de grens geregistreerd (12 of 20 euro per jaar) en laat pakketjes daaraankomen.
Via eu webshop nieuwe kranen laten leveren. Kost met levering belgie: 680 euro van .ne nr .de switchen, kost zelfde producten 320 euro.
Siemens koffieautomaat in belgie 1200 euro , 799 in .de betaald.
2de handse wagen bespaar ke meestal ook na alle rompslomp 10/15% op je wagen. Bij een porsche tot 30%.
Ha! Huurauto’s steeds opzoeken met kayak.IE
3 weken deftige auto in dec in lissabon= 150 euro
Van .ie naar .com gaan 2.5x zo duur.
Moet jij dan altijd heen en weer om je pakketjes op te halen? Ver van praktisch, maar wel de moeite natuuurlijk
ja…weekendje dusseldrof eraan hangen
is nu ook net dat ik elke maand daar iets moet aten aankomen…
ze houden het wel 3 weken bij …dus je kan gemakklijk combineren
Tweedekans van Coolblue gebruik ik vaak. Nog nooit klachten over gehad en toch altijd een mooie korting voor een eigenlijk volledig nieuw product.