(#355) Waarvoor zou jij een computer implanteren?

Deze week gaat het over ‘human-brain interfaces’. Dat wordt nu al medisch gebruikt, maar er wordt gedroomd dat dit de ultieme manier wordt om onze technologie te besturen.

Als je mag dromen …

Waarvoor zou jij een computer implanteren?

• Dingen Googlen zonder dat iemand dat merkt
  • Geheugenuitbreiding
1 like

Ik ben zeer slecht in namen.

Sims achtig kunnen rondlopen, waardoor je boven iedereen zijn hoofd zijn naam ziet en wnr je ze laatst zag, en hoe je ze kent. :face_in_clouds:

3 likes

Wou voor de visual een tribute maken aan Susan Kare, die de originele Macintosh-iconen maakte.

Het resultaat:

Eerste poging = accidental asshole.

3 likes

De lichten aan en uit te doen en een timer zetten uiteraard

6 likes

dingen niet vergeten. Als ik iets niet in mijn agenda zet vergeet ik het 100%

Zou handig zijn voor andere talen , ik zie het al voor mij soort appstore waar je skills kan downloaden tegen betaling: Frans , Spaans, basis kunstgeschiedenis kennis, koken.
Of een saas model waar je dan skills kan huren voor periode. (Italiaans downloaden voor op reis)

1 like

“I know kung fu”

2 likes

Ik zie het eerder als een freemium model. Je kan gratis alle vuile woorden in een andere taal leren, anders betaal je de premium :upside_down_face:

All jokes aside, betalen om zonder enige moeite iets te leren, het is graan op de molen van ongelijkheid…

3 likes

Wat dacht je van deze insteek: als je iets geleerd hebt, kan je het in cold storage steken totdat je het nodig hebt, zodat je meer plaats hebt om iets anders te leren.

1 like

“Implantaat, Wat is op dit moment de beste openingszin?”

2 likes

Een computer in je brein om je geheugen uit te breiden doet me altijd denken aan de aflevering The Entire History of You van Black Mirror. Ik vind het net mooi dat een brein kan vergeten, het maakt ons menselijk vind ik :slight_smile:

3 likes

Ik dacht meer aan Johnny Mnemonic.

Ken(de) ik niet :smiley: op de watchlist voor na de kroketten de komende week

1 like