(#358) Werd jouw smartphone ooit gestolen?

Deze week vertellen we over hoe gestolen smartphones professioneel worden verwerkt in China.

Werd jouw telefoon ooit gestolen? Nog iets van gehoord of mee gebeurd?

1 like

Nog nooit gestolen, maar al een aantal keer verloren tijdens het mountainbiken in het buitenland. Telkens zijn er dus eerlijke vinders, je moet alleen zien dat je de telefoon kan bellen en afspreken.

1 like

Mijn Nokia 3210 werd (laaaang geleden) gestolen, sindsdien gelukkig geen last van dieven meer gehad.

Nog nooit gestolen en maak mij er ook weinig zorgen over. (Dat veranderde lichtjes door deze aflevering). Ik denk dat de meeste mensen én dieven op de hoogte zijn van de blokkeeropties op telefoons, die ze zo goed als nutteloos maken.

Ooit mijn iPad laten zitten in de rugleuning van de stoel voor me in het vliegtuig na landing op Shiphol. Ik zat op de voorlaatste rij, onmiddelijk lost and found gebeld (half uur na het uitstappen) maar “niks gevonden”. De iPad is nog 1 keer aangegaan in Marokko maar nooit meer iets van gehoord. Dus niet echt gestolen, maar wie hem gevonden heeft heeft hem toch niet teruggegeven :smiley:

1 like

Nog nooit. Maar goede tip die ik kreeg om tegen te gaan dat iemand je iphone naar Airplane mode kan zetten zonder face ID, is om je Control Center access van een locked screen te disablen.

1. Go to Settings: Open the Settings app on your iPhone.
  2. Select Face ID & Passcode: Tap on “Face ID & Passcode”.
  3. Toggle Control Center: Find the “Control Center” option and toggle it off.
  4. Make sure Face ID is enabled: Ensure Face ID is properly set up and detects your face when attempting to access Control Center.
5 likes

Zeer waardevol dankje! Direct uitgezet!

Ooit met een vriendin op Tomorrowland, nieuwe iphone gestolen en direct Airplane modus, dus niet meer traceerbaar.

1 like

Voelt als een fout in Find My iPhone. Al is het tegelijk wat airplanes willen van airplane mode, besef ik tegelijk.

2 likes