(#371) Wat is je gamingset-up?

Deze week gaat het over de gamingambities van Sony?

We zijn benieuwd naar jouw set-up qua gaming!

Ik heb een PS4 staan die ik alleen gebruik voor de F1 franchise games, en zelfs dat komt er bijna nooit van. O:)

Elke release van een GTA game koop ik me een nieuwe PS, meestal eens de prijs wat gesettled is.

Geen gaming computer of andere consoles…

1 like

Ik kom zelden aan gamen toe. Ik heb een PS4 in de kast liggen die al 2 jaar ongebruikt is. Soms game ik op de iPhone, voornamelijk op het vliegtuig om de tijd te doden. Als ik wat game dan is het op mijn Meta Quest 3, maar ook dat gebeurt niet zo vaak.

Vermoedelijk zal het in de herst en winter terug iets meer zijn.

8 likes

Een RetroPi :grinning_face: maar helaas kom ik er ook niet veel aan toe :frowning:

Ik heb een XBOX (series S) en had altijd game pass , maar sinds kort heb ik dat opgezegd omdat ik eigenlijk écht niet veel meer speel (vervangen door een abo op Runna, om te laten zien naar waar mijn prioriteiten verschoven zijn). Alleen nog eens een FIFA (oeps, sorry, FC) af en toe. En toch weet ik nu al dat als Microsoft de volgende uitbrengt ik die weer in de living ga zetten.

Ik heb ook een Switch (1), waar ik ook niet zoveel meer mee doe, behalve dan mario Kart met mijn kinderen.

Voor het weinige dat ik speel heb ik te veel:

Gaming PC (low spec maar voldoende voor wat in mijn library zit)
Xbox S
Nintendo Wii (old skool Mario kart met de stuurtjes)
Switch Lite (puur voor Zelda)

Een zotte setup heb ik niet, gewoon goeie peripherals en schermen.

Omdat ik wel eens diep in een open world (of CoD) grind kan zitten, heb ik twee PS5’s, gekocht toen we nog niet samenwoonden. (Eentje op eigen appartement, en huis van m’n lief)

Wat de TV verteerbaar maakte voor m’n vriendin, was deze TV-stand van Pedestal. (Foto vanop hun website.) Je kan je PS en controllers er achteraan aan vastmaken. Zeer pleasing.

Verder een Switch waar ik sinds de lockdown (Animal Crossing, en Mario Kart-sessies met Computer Club) amper nog op speel.

En m’n PlayDate, die ik om de paar maand nog eens herontdek.

2 likes

Een Wii die zelden gebruikt wordt.

Een zelf samengestelde PC met een GeForce van enkele generaties geleden.

Ergens moet ik nog een MS Sidewinder joystick hebben liggen met een USB-naar-seriëel adapter :winking_face_with_tongue:

4 likes

Zeer tevreden van mijn Steam Deck hier. Echter ligt die al een tijdje stof te pakken in de kast sinds de geboorte van mijn dochter, maar met de winter in zicht begint het toch weer te kriebelen. Best deftig Red Dead Redemption 2 en The Witcher 3 op kunnen uitspelen, dus wel een aanrader voor de casual gamer.

Ook team Steamdeck hier. Ik wil de televisie in de woonkamer niet innemen, niet aan een bureau zitten ‘s avonds en toch toegang hebben tot alle Steam summer sales-aanbiedingen. Heb aan de tv nog een usb-hub gehangen met controllers en toetsenbord om tesamen voor de tv te gamen. Dus voor mij de perfecte console momenteel.

En voor m’n zoon ben er ik ook in geslaagd om Roblox ± er op te laten draaien. Een hele lijdensweg waarvan ik niet weet of het sop de kolen waard is, maar goed, de zoon is dus ook content.

Oooh, deze ook nog gehad en uren Flight Simulator gespeeld

4 likes

Unrelated aan de vraag gamingset-up, maar de podcast topic rond AI die mensen hun eigen mening versterkt is ook onderwerp van de laatste South Park aflevering.

Ik was South Park even uit het oog verloren, maar door aanval op Trump terug beginnen kijken.

1 like

Windows 10 met Ryzen 5 3600, RTX 3070 en 16GB ram
240Hz scherm op 2560x1440 met sync and all that jazz
Logitech G400s mouse <3
Apple Magic Keyboard (jawel, that travel tho)
Steelseries geen idee headset met mic
Wired ethernet

Game Boy DMG-01 <3
En een Anbernic die evenveel wordt gebruikt.

Ik heb nog een oud (win98 iemand?) USB stuurwiel incl. pedalen (gas+rem) dat gratis weg mag.

Werkt nog op Win10 / Win11. Goede conditie.
Kan wel slechts 240° draaien.

Laat maar weten indien iemand interesse heeft.

Enkel ophalen. Ik woon in 1502 Lembeek (onder Brussel).
Moet toevallig zaterdag in Gent zijn tussen 9u en 10u. Dat is ook een optie. :slight_smile:

Heb een Moza stuurwiel ondertussen! :grin:

2 likes
      PC: X570 AORUS MASTER (-CF)
     │ ├: AMD Ryzen 9 5950X (32) @ 5.09 GHz
     │ ├: AMD Radeon RX 6900 XT [Discrete]
     │ ├󱄄: 3840x1600 @ 144 Hz in 38" 
     │ ├󰋊: 21.65 GiB / 1.82 TiB (1%) - btrfs
     │ ├: 2.58 GiB / 31.26 GiB (8%)

Games:

PS5 hier op een grote PC monitor of op de beamer wanneer vrienden komen. Ik heb weinig tijd met de kids dus het zijn vooral de toppers: Tekken, GTA, Call of Duty, Hogwarts Legacy en natuurlijk Peppa Pig the game :face_with_peeking_eye::joy: