(#378) Kom jij meer AI tegen op sociale media?

Deze week gaat het over Sora, en de nieuwe feed met enkel nog AI-gegenereerde video.

Kom jij veel AI-creaties tegen in jouw feeds?
  • Nooit tot quasi nooit
  • Af en toe, maar sowieso ruim de minderheid
  • Begint de bovenhand te nemen
  • All Hail The AI Creators
0 stemmers

Waar vooral? Waar nog niet? Wat soort dingen zijn het? Wat voel je daarbij?

De voornaamste reden waarom ik op sociale media zit is sowieso ontspanning en nutteloos scrollen, zelden om info te vinden (daar gebruik ik andere bronnen voor). Dus als het entertaining is, is het voor mij OK. En zoals altijd, als je er een paar keer naar kijkt loopt het nogal vlot binnen in je feed dus het begint een redelijk deel te zijn. Ik check wel altijd of het getagd is als AI, want (beroepsmisvorming) het interesseert mij wel heel hard of het AI is of niet en wat dat allemaal kan, waar de fout(jes) nog zit, enz. Dus het stoort niet, maar ik wil het wel weten of ik naar iets authentiek kijk of iets fictief.

1 like

Ik zit niet zo veel op social media, enkel linkedin voor professionele doeleinden (part of the job) en merk daar steeds meer AI geschreven teksten en comments. Screenshot als voorbeeld.

Wat me vooral stoort, is dat het vaak emotieloos, karakterloos of ongeinspireerd is en weining nieuws toevoegt. Gewoon zelfde info half herkauwd. Nogal “meh”. Ik snap dat mensen dit proberen, maar voor mij komt het nogal lui over.

Het algoritme begint die stillaan wel af te straffen, maar toch.

Als laatste: gebruik gerust AI om inpsiratie op te doen, je eigen teksten te verbeteren, je boodschap wat te structureren. Maar een url in chatgpt smijten en vragen om een linkedin post en klakkeloos ctrl+c ctr+v’en is echt bagger.

2 likes