(#385) Deel de widgets op jouw smartphone!

Deze week gaat het over widgets, dit keer in ChatGPT en Gemini.

Gebruik jij widgets op je smartphone? :mobile_phone:

Deel wat screenshots van jouw set-up! :camera_with_flash:

1 like

Op mijn home page de ingebouwde “At a glance” van de pixel launcher (die voorlopig nog niet verwijderd kan worden) en 1 grote eigen widget: Chronus Flex met klok, volgende wekker en mijn kalender. Op pagina 2 de Pixel VIPs widget.

Pixel 6a met Android 16 QPR2. In dark mode natuurlijk, duh.

Minimal:

Enkel screentime en clock (normaal wel een persoonlijke wallpaper)

2 likes

Goeie tip die screentime :+1:

Apple Smart stack widget, super leuk om random foto’s uit het verleden te zien.
Makkelijk om het opkomende weer te zien
Aandelen overzicht triggert vaak ook wel een klik

VRT NWS widget

Payconiq klantenkaarten ook super handig

Daylio mood tracker, reminder om mijn streak aan te houden

1 like

Bompa op 6 december … heeft hij toevallig een lange witte baard? :thinking::laughing:

2 likes

Nee, maar zijn tweelingsbroer wel :wink:

Home enkel agenda:

Side swipe thingy

• Weather
  • Battery statusseses
  • Deur open
  • Access key voor kantoor
  • Kantoor aan/uit thuis
  • Car status
  • Buienradar :slight_smile: (ik doe 90% met de fiets)
1 like

Misschien moet ik ook eens een buienalarm widget zetten, ik ben dit jaar misschien al 2 keer met de auto naar kantoor gereden, anders ook altijd met de fiets :smiley:

2 likes

Geen widgets, nooit gehad, ik heb er geen nut voor.

Wel op de homepage: Computer Club forum :blush:

5 likes

Om een of andere reden vind ik het een te persoonlijk iets om hier een printscreen van de telefoon te delen?

Is het de privacy aandacht? De leeftijd?

Enfin bij mij staat er een widget van de agenda, APOD en de siri suggesties (die steeds beter worden en ik dringend moet opzoeken hoe je best een aluminium hoedje maakt)

Ik snap de widget hype ook niet zo heel goed. Somehow word ik enthousiast als ik er aan denk, maar als ik dan door de mogelijkheden scroll met de apps die ik heb denk ik :man_shrugging:.

Maw: weather, maps en bank saldo just for fun.
En mijn Timepage calendar widget eens groot en klein om wel snel zicht te hebben op de dag.

Home automation widgets zet ik liever onder de control panel van mijn iPhone, (swipe naar beneden vanuit de rechterbovenhoek). Zo voelen ze minder exposed voor pocket pushes.

2 likes

volledig akkoord!
op mijn homescreen heb ik geen widgets (ik heb wel de meeste van mijn apps in mapjes) en als ik naar rechts swipe heb ik een widget met de batterijstatus van aangesloten BT-apparaten en daaronder de kalenderwidget… dat is al

Widgets: bux (gecensureerd), nuki (deur) delhaize , ah , Google calender en de beste en moosite android kalender ooit (business calender 2).

Links swipen opent de camera.
Rechts swipen opent de phone app.
Naar boven swipen toont de app lijst.

Voor de rest gewoon shortcuts naar de apps die ik het meeste gebruik. Ik kom amper nog in de app lijst en ik mis widgets niet. :grinning_face_with_smiling_eyes:

App: Pro Launcher (early access) van Digital Minimalism.

3 likes

(Voor de privacy mijn dochter wazig gemaakt.)

Homescreen vooral Notion Calendar. En 3 alternerende widgets met SoundCloud, OverCast en Spotify (al is de Wrapped-sluikreclame storend). Nice aan de laatste 2 is dat je meteen op play/pauze kan duwen. (Wat in feite maar normaal is.)

Ik gebruik die transparante app-iconen. Even wennen, maar saaier, wat de bedoeling is.

Swipe-screen vrij basic. Grote fan van de Railer-app. Die switcht de rijrichting afhankelijk van welke stad ik ben.

1 like

Heb wel wat widgets:

• kalender widget
  • gebedstijden widget voor vandaag
  • auto widget (voor wagen voorverwarmen bijvoorbeeld)
  • weer widget
  • batterij widget (dezelfde die @Freddy heeft zodat je de batterij status van al je toestellen kunt zien in 1 oogopslag)
  • hue widget voor alle lampen in het huis af te zetten (gaat binnenkort weg en vervangen worden door een nfc tag)

Keeping it minimal. Enkel screentime rechstboven. Verder een ‘droge’ link naar 5-tal apps via Olauncher.
Swipe naar rechts geeft me (google) kalender. Swipe links telefoon.

7 likes

Al die minimal launchers hier. Duidelijk een trend :clap:t2:

2 likes

Hier ook de minimal toer op en geen widgets meer (al 1,5jaar) met als doel minder schermtijd. (Niagara Launcher)

1 like