(#387) Wat is jouw fotografie set-up?

Deze week gaat het over de allereerste digitale camera. Sowieso zitten hier mensen die wel eens een foto nemen.

Wat is jouw set-up?

Welke camera? Of toch liever je smartphone? Welke apps gebruik je? …

Ik heb een Nikon D40 DSLR camera maar gebruik die momenteel eigenlijk alleen nog voor foto’s van onze toneelactiviteiten.

Op vakantie, bij feestjes of voor andere dingen gebruik ik mijn Pixel 6a met de stock Pixel Camera app van Google.

Verbazend goede resultaten.

Canon EOS R6 MKII
50mm f1.4
24/70mm f2.8
16/35mm f4
Speedlite

Lightroom Classic

OnePlus Nord 4 :smiling_face_with_sunglasses:

Met dank aan @kvdeede een Campsnap :smiley:

Daarvoor hier en daar al een wegwerpcamera, maar Campsnap komt al snel goedkoper uit.

1 like

Vroeger Nikon D7000 + heel veel tijd in Lightroom

Nu al 5 jaar Fujifilm XT-30 waarmee ik alleen in JPEG foto’s maak (geen zin en geen tijd meer voor dingen te doen in post)
28/55mm f2.8
8mm f2.8
35mm f2.0
55/200mm f3.5
56mm f1.2
(in volgorde van aankoop)

campsnap heb ik hier ook, leuk ding, 1 keer per jaar hang ik die aan de computer om dan vaak verrast te zijn over de welke foto’s er op staan.

Nu een canon 1ds III met een nifty fifty plastiek fanastique 50mm f1.8, blijft verbazend goed werken na tien jaar nog. Veel iPhone en om de zoveel weken haal ik de analoge camera’s nog is boven (35mm Minolta, Zenit,..) als ik digitale overload heb gehad. Sinds kort ook zo’n thermal printertje / cameraatje van Kidywolf voor de kinderen en al lang niet meer zoveel plezier gehad met foto’s nemen en printen, terug naar het fysieke zonder je broek eraan te scheuren.. :slight_smile: