Deze week gaat het over Shein, dat betere tijden heeft gekend.
Wat zijn jullie go-to webshops?
Voor algemene dingen? En waar koop je net hele specifieke stuff?
Deze week gaat het over Shein, dat betere tijden heeft gekend.
Voor algemene dingen? En waar koop je net hele specifieke stuff?
Enige die er toe doet: Shop — Computer Club
Vroeger veel bol.com , maar zie dat ik toch meer bij Amazon koop laatste jaren. Groter aanbod en zelfde dingen vaak goedkoper.
Ik ga hier even mijn meest onderschatte shop droppen: lidl.be ![]()
Zot veel dingen, goedkoop en echt deftige kwaliteit.
En specifiek koffiebonen
, bij de lokale koffiebranderij: https://www.maeskesroem.be/
Bol en Amazon, afhankelijk van waar ik op dat moment de meeste cadeaubons van verzameld heb door enquetes in te vullen.
Vooral bol.com voor vanalles en nog wat en dan kleren op Zalando want daar heb ik regelmatig een cadeaubon van. Als ik iets specifiek moet hebben gebruik ik wel meer en meer de Google shopping tab moet ik zeggen ![]()
Bol.com voor allerlei. Standaardboekhandel voor boeken/ebooks. Mijn regel is sinds dit jaar: als ze het daar niet hebben, heb ik het waarschijnlijk niet echt nodig. Sindsdien gebruik ik Amazon niet meer ![]()
Ik voel me weinig gebonden aan specifieke webshops. Waar het het goedkoopste is in combo met aanvaardbare service.
Als ik naar mijn bestelhistoriek kijk:
Coolblue on speed dial.
Ook verrassend veel Robbshop voor smart home goodies.
Ik probeer altijd zo lokaal mogelijk. Boeken bvb via Paard van Troje eerst, en als het daar niet kan via Standaard Boekhandel. Kledij meestal bij de website van de merken zelf. Voor elektronica kan het de website van het merk zijn, maar ook vaak Coolblue, of zelfs Bol.
Amazon of de Chinese webshops gebruik ik nooit (meer), uit principe.
met alle dropshippers op bol is er niet veel verschil meer (buiten prijs) met amazon en de chinese dingen
cooblue voor veel tech aankopen.
Allekabels.nl voor alle soorten kabels
gsmpunt.nl voor telefoon accessoires
Ik koop niet van dropshippers. Ik selecteer altijd “verkocht door Bol zelf”.
voor witgoed electro: loeters ( metvoorsprong de beste website en search van alle consumer electronics sites)
heel erg onderschat: Vinted, bijna niet voor kledij wel voor alles anders van pampers tot beautyproducts … vinted is echt al lang niet meer de nieuwe 2dehands…
Ik zet als ik iets verkoop (niet-kleren) het zowel op Vinted als 2dehands en alles is tegenwoordig verkocht via Vinted, via 2de hands geen reacties.
Idem, met uitzondering van de scammers die 2dehands gebruiken.
Bol toch vaak, Amazon zo weinig mogelijk (lesser of the two evils).
Tech hangt ervanaf wat de Tweakers Pricewatch zegt.
Ik vermijd de grote spelers als bol, zalando, amazon. (evil…) en alle Chinese webshops.
Wel: Coolblue, megekko, alternate
Koffie: ray&jules (de beste koffie, ecologisch geteeld en gebrand!)
Kledij: alleen Icebreaker, de rest in RL.
Fiets: bikediscount.de
En dan probeer ik meestal wel direct bij de fabrikant te bestellen als het een Belgisch fabrikant is (gingerjack, …)
Af-en-toe: Ibood (scheermesjes zijn daar meestal spotgoedkoop)
Ik koop de meeste zaken toch op Amazon (de Duitse variant). Alles wat ik zoek staat erop, dat heb ik op bol minder.
Coolblue voor specifieke, vaak grotere electronica aankopen.
Ook wel fan van de Lidl webshop!
Decathlon voor algemene sportbenodigdheden.
Ik koop ook wel graag bij lokale winkels, zoals FashionForCycling en VanEyck (voor fietsspullen), maar merk dat verzending toch wat langer duurt, dus ga vaak gewoon langs (bestellen en afhalen). (Voornamelijk kledij bij die eerste, onderdelen bij die laatste)
Daarnaast merk ik dat voor specifieke items of grotere onderdelen ik naar Duitste webshops navigeer (Bikediscount, bike24, bike-components).
Vinted vind ik ook een goede die hier aangehaald werd. Ik zag hem zelf niet meteen als webshop maar ook wel fan van.
1 of enkele keren per jaar durf ik al eens iets op Aliexpress bestellen. Is wel steeds minder en minder (niet echt omwille van de prijs, maar meer omdat ik niets meer nodig heb).
Nog vergeten Brooklyn.be: Belgisch en waren 1 van de eerste waar je online met ecocheques kon betalen op producten van biokantoen.
Coolblue (voor de tweedekansjes)
Bol (ebooks, waterfilters etc.)
Kudzu https://www.kudzu.be/ (ecowinkel voor huishoudelijke producten etc)
![]()
Zooplus https://www.zooplus.nl/ (dierenvoeding)
Notenshop / Pit&Pit (kruiden, specerijen, bakbenodigdheden)
Van tijd tot tijd ook webshop van het Paard van Troje / Libris.nl (more books
)