Het zwaar geschut op Adobe:
Canva kocht anderhalf jaar geleden Affinity,
en maakt het nu ook free to use.
Zie het als een combo van Photoshop, Illustrator en Indesign.
Er is al langer een beweging van Adobe - die geen vriendjes maakt met hun prijzenpolitiek - richting alternatieven, en Affinity wordt daar vaak in één adem genoemd.
Ikzelf werk al met Photoshop since the very early days, ook Indesign, Premiere, en veel Lightroom (Classic, uiteraard), niet evident om over te schakelen, maar ik vind het idee wel zeer aantrekkelijk.
Ik betaal momenteel een dikke 900 euro per jaar voor mijn Creative Suite.
Verdorie, klein jaar terug nog maar de hele Affinity suite gekocht voor 75 EUR!
Ik gebruikte de Adobe suite veel te weinig voor wat het me kostte. Ik gebruik nu standaard Affinity Photo en heel af en toe, als gradient maps ed niet goed doorkomen ook nog Photopea, een gratis Photoshop alternatief online. Niet ideaal voor bestanden van 700MB ofzo, but it does the job.
Was zeer tevreden van m’n switch naar Affinity een jaar of 3 terug. Toen nog de volle pot (iets van 175 euro?) met plezier betaald… Denkende van; goed begin! nog enkele nieuwe features en we zijn er.
Dus nu wel beetje bummed dat het “gratis” is want alle nieuwe en features die nu ontbreken (AI fill etc.) zijn dan toch subscriptie model… en dat is NET de reden waarom ik van Adobe weg ging… Jammer