AI art

:waving_hand: Computer Clubbers, please help me out!

Voor mijn moeder ben ik op zoek naar een AI artwork van 40cm (breedte) x 60cm (hoogte) formaat om in de keuken op te hangen op een witte muur. Ik wil iets in gelijkaardige stijl als de afbeelding hieronder. Dit werk van Martin Whatson is namelijk zichtbaar in dezelfde ruimte.

Idee: een giraf die spaghetti eet in gelijkaardige stijl.

Ik heb al veel geprobeerd met gratis tools, maar krijg na veel prullen niet echt een bevredigend resultaat. Mogelijk een knappe Computer Club kop die eens een poging wil/kan wagen? Alle creatieve pogingen zijn welkom :folded_hands:

PS: andere ludieke ideeën om in een keuken op te hangen zijn ook altijd welkom. Mijn idee is gebaseerd op het feit dat mijn moeder haar lievelingsdier een giraf is en ze enorm houdt van spaghetti en de stijl van onderstaand werk. Het kan wellicht origineler :sweat_smile:

2 likes

Ben je al eens gaan kijken bij Create Something Amazing - NightCafe Creator ?

Referral link https://creator.nightcafe.studio/?ru=dePeter

2 likes

Mijn pogingen :sweat_smile:

4 likes

Goeie pogingen! Hoe precies?

DallE via ChatGPT

Heb eerst in een andere convo gevraagd om het vb van @Giraf zo gedetailleerd als mogelijk te omschrijven maar zonder de naam van artiest te gebruiken (anders werkt Dall E niet mee because copyright maar zo dus makkelijk te omzeilen).

Die dan in een Dall E convo gestoken met wat er moest afgebeeld worden in die stijl.

2 likes

Je kan ook proberen wat ik voor deze gedaan heb:

• afbeelding uploaden naar Gemini en vragen om een gedetailleerde beschrijving ervan
  • vragen om een afbeelding te genereren van een giraf die spaghetti eet, in dezelfde stijl als de afbeelding die ik opgeladen heb

Resultaat:

3 likes

Yes, hier heb ik idd zelf ook al wat creaties proberen te maken. Thanks voor je bijdrage / tip!

Sterke pogingen idd! Thanks om je werkwijze mee te delen :folded_hands:

1 like

Nice! Thanks om te delen hoe je dit gedaan hebt. Staat die AI eigenlijk standaard afgebeeld in de rechter benedenhoek?

Bij Gemini wel denk ik

@meejtie beetje off topic waarvoor excuses. De term convo was me onbekend. Google gaf me beperkt iets rond structureren van een prompt in natuurlijke taal. Niet zeker dat je het in dezelfde zin gebruikt. Maar vroeg me af, voegt het veel waarde toe om die tussenstap te zetten versus zelf je prompt voldoende te detailleren? Gewoon nieuwsgierig naar gebruikservaring of een correctie van mijn begrip van de term :grinning_face:

Haha ik gebruik hier ‘convo’ gwn als slang/afkorting voor conversation :sweat_smile: niet meer dan dat.

En voegt het veel waarde toe… In mijn hoofd is dat een beetje ‘als je wilt dat de andere partij je verstaat, praat dan de taal van de andere partij’. Ik ga dit nooit op dezelfde manier interpreteren zoals ChatGPT dit zou doen, wat ik zie zou ik hoogstwaarschijnlijk in andere woorden omschrijven, dus door het een omschrijving te laten doen zijn het ook de woorden die ChatGPT nodig heeft om hetzelfde te genereren denk ik dan. Uiteraard gemakkelijk als je een stijl wilt nabootsen, bij iets dat je van nul wilt maken moet je je eigen woordkunsten gebruiken :slight_smile:

2 likes