Vind ik zeer impressionant:
https://x.com/i/status/2047133338150842676
Er is geen ui meer.
Off topic: ik las eerst “Geen
meer” ![]()
On topic: Dit werkt in deze specifieke use case - wat met websites minder visuele elementen, wil ik wel is zien.
Als het waar is: zeker wel, en ziet er leuk uit en geeft wel een richting aan, en mogelijks is er een use case. Maar…
Heeft het veel meerwaarde om zoiets “dynamisch” te laten genereren door een model en op die manier de ontbossing te promoten? Bedenkelijk. De Notre Dame verandert mijn inziens niet dagelijks. Dus use case zullen al belangrijk zijn.
Als het echt door een model live gegenereerd wordt, is het altijd lastig, want als dat met een LLM is wil dat zeggen nooit twee keer hetzelfde (per definitie). Is dat een meerwaarde voor GUI’s?
Geen UI meer is m.i. niet correct… het enige dat draait zonder UI zijn “services” (op je PC, in de cloud, …) al de rest heeft een UI op één of andere manier. Je zou kunnen argumenteren geen GUI, maar zelfs dat is niet correct. Het is niet omdat het geen HTML/Javascript en front-end is dat het geen GUI is. Ze klikken letterlijk op afbeeldingen…
Enfin, toffe gimmick, maar of dat iets “big” is weet ik toch zo niet.
de demo is zo goed dat ik moest denken aan dat verhaal van die hollander die 30 films op een floppy kreeg, lossless. Dat was eigenlijk echt een goed verhaal toch.
Edit 1: Dat was Jan Sloot. Blijft een topverhaal, hadden we al eens opgerakeld ergens (hierzo: Kijktip: Polderpioneers - 6 van Stinnie)
Edit 2: Wel vet anders. Geen idee hoeveel tokens ik in brand gestopt heb, maar wel cool: Artemis II: SLS Block 1 Anatomy | Flipbook