AirTag voor Android

Ik ben op zoek naar een apparaat vergelijkbaar met de AirTag van Apple, maar dan voor Android-toestellen (ideaal zou zijn als het zowel met Apple- als Android-toestellen kan verbinden). Het doel is voor de hand liggend: enerzijds om sleutels terug te vinden, maar ik zou ook graag bijvoorbeeld de laatste of live locatie van mijn bagage willen zien. Extra punten als het ook aan de halsband van een hond bevestigd kan worden! (voor als die eens weglopen in het bos) :smile:

1 like

Tile is lang de standaard geweest tot Apple hun AirTags heeft uitgebracht: Tile Store
Lijkt me al een goed startpunt. Voor specifiek huisdieren te tracken bestaan er ook wel dedicated opties die mogelijk iets beter werken in bosrijke gebieden. Tile en alternatieve werken vooral goed als er veel andere geconnecteerde devices in de buurt zijn, en dus mogelijk niet zo handig als je Bobby besluit om de zoomies te krijgen in een random bos in de Ardennen :wink:

3 likes

Tile was ik inderdaad al tegengekomen maar las er gemengde reviews over. Zo moet je een Premium plan aangaan om van alle functies gebruik te kunnen maken, waaronder dus ook bv de history of location. Voor de honden en hun zoomies zijn er inderdaad specifieke apparaten beschikbaar maar hoopt een systeem te vinden voor alle spullen die mogelijks kunnen kwijtraken :grin: Merci alvast voor de tip!

Voor de Apple users:
ik gebruik Chipolo One Spots, goedkoper dan airtags, helaas enkel voor Find My network.

Ik kreeg net een update van Google dat ze hun netwerk zullen gebruiken voor het opsporen van andere devices als die offline zijn.

Iemand tips voor compatibele tags? Die bvb ik een portefeuille passen of aan een sleutelbos kunnen hangen?

Je hebt enkel de trackers van Chipolo (pre-order shipping op 27/05) & Pebblebee (pre-order shipping op 27/05) die compatibel zijn met het nieuwe ‘Find my device’ van Google. Deze zijn beschikbaar in verschillende form factors. Anker/Eufy zou ook nog met hun eigen tracker uitkomen in Juni en er is een gerucht dat Google zelf met een device zou komen, maar hier is geen nieuws over.

Er is verder nog geen zicht of de Samsung SmartTag2 trackers zullen gemaakt worden door Samsung.

1 like

Merci voor de tips.

Dan lijkt mij die Chipolo de logische keuze, herlaadbaar en iets goedkoper.

Net besteld via hun site, een bundel van de kaart in combo met de tag, voor Android, dus de Point versie.

Review coming soon. :smiley:

Spijtig en verwarrend dat Chipolo hun drie versies niet combineren tot 1.

Nu heb je:

• Compatibel met Google’s Find My Device app, de Point
  • Compatibel met Apple Find My app, de Spot
  • Compatibel met hun eigen app, de “geen suffix”

Heb hier geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd mocht iemand deze al hebben getest.

Net mijn 3 chipolos geconfigureerd…

Wat me nu al opvalt, hun eigen app is niet van toepassing als je Android versies koopt.

Ook zijn enkel die tags herlaadbaar (one), die card is niet herlaadbaar, wel krijg je na 2 jaar een mailtje om een nieuwe te kopen aan -50%.

Dus zie die kaart als een abo service aan 1,6€/maand. :sweat_smile: