Kan je op een Android toestel makkelijk een herinnering zetten als je je thuis verlaat? (Obv locatie en/of connectie met je wifi?) in bvb IFTTT zie ik het niet meteen
Met Home Assistant kan je zoiets automatisch doen op basis van locatie. Al werkt het niet altijd 100% bij mij.
Je krijgt ook een mooie geschiedenis.
FF dan wel de app installeren en je toestel aan je gebruiker linken. Dan nog iets scripten. Laat maar weten als je een voorbeeld wilt.
Dan moet je eerst zo’n stukje hardware hebben, klopt? Of heb ik het verkeerd en doel je niet op deze https://www.home-assistant.io/ ?
Toch wel.
Ik draai Home Assistant in m’n homelab (met remote access) en heb de HA app op m’n Android phone draaien (incl. location perm) waardoor hij weet of ik thuis ben of niet. Zelfde voor m’n vrouw…
Wanneer één van ons het huis verlaat krijg ik (voorlopig) een melding. Doel is ook iets van automatisatie te doen in de toekomst.
Bv. als we beiden vertrekken:
- Maar het raam in de badkamer staat nog op kiep (detectie met sensor) → melding sturen.
- Nakijken of er nog lampen branden (en de babysit mode staat uit) → alle lampen doven.
Aangezien je specifiek naar IFTTT verwees: Location trigger: You exit an area - IFTTT