Voor al wie geen apple fan-person is, kan je hier je favoriete tips & tricks voor dat andere mobiele platform kwijt.
Na het grootste nieuws dat het nu eindelijk mogelijk is om retrogames te emuleren op iPhone; Dit is al zeer lang mogelijk op Android, ik geloof dat de dieren nog konden spreken bij het uitkomen van de eerst gameboy en GBA emulators.
In doodse momenten durf ik wel eens een Pokémon of Zelda NDS game spelen via de DraStic app.
Ik had vroeger ook een goeie GBA emulator, maar vind deze precies niet meer terug, RetroArch is een optie maar niet het meest gebruiksvriendelijke.
Andere aanraders voor emulators of retrogames?
Bij android is het natuurlijk wat lastiger omdat fabrikanten vaak een eigen flavour maken waardoor Hidden gem features soms niet overal van toepassing zijn. (Zelf Android gebruiker)
Voor mij een absolute topper: gesture navigation. Even wennen maar zalig gemakkelijk!
Inderdaad, Android heeft (gelukkig) heel wat meer dialecten dan iOS, veel minder eenheidsworst.
En ik treed je bij wat gesture navigation betreft, 't is veel beter dan met knoppen en je wint toch weer wat schermoppervlakte.
Ik kan bij mijn pixel 8 het scherm unlocken en vervolgens double tap op de achterkant om de flash aan te zetten (en uit te zetten)
Ik heb die actie gekoppeld aan screenshot maken. En die werkt (op mijn Pixel 6a toch) ook bij locked scherm. Het moet wel aan staan natuurlijk
Voor screenshots gebruik ik drie vingers op scherm.
Ik ben eigenlijk wel fan van die meer " fysiek tactiele" interactie mogelijkheden. Zeer efficiënt.
Double tap, shake, wrist turn…
Bij mij werkt die 3 vingers precies niet.
Voor screenshot kan ik ook naar recente apps gaan maar dat werkt bijvoorbeeld niet als ik een screenshot van mijn home screen wil maken, want dat staat er niet tussen.
Unlocken is niet nodig, enkel oplichten is voldoende.
Dus double tap op scherm, dan double tap op achterkant.
Ik bespaar nog wat energie: bij mij volstaat single tap op het scherm
Haha idd.
Dus single tap op scherm, dan double tap op achterkant.
Na het maken van een screenshot komt er een onscreen element dat bvb. toelaat snel te delen.
Dit interactie schermpje geeft ook de mogelijkheid om je screenshot langer te maken dan wat zichtbaar is op het scherm. Er gebeurt dan een soort recording van een scroll down actie zodat je bvb heel artikel of hele pagina in 1 screenshot kan vangen.
Is dit iets van OneUI of een andere vendor-specifieke android schil? op mijn pixel zie ik enkel het delen en bewerken icoon
Aha. Ik ben Motorola gebruiker misschien geen standaard android dingetje. Op pixel van mijn vrouw zie ik het idd ook niet.
Jaren gezocht achter een goeie agenda app met goeie widget!
super utilitair , gebruikt elke pixel, ALLE agenda’s kunnen geintegreerd worden, alles wat je wil zit er in.
zo hard het geld waard (er is een free version)
YOU NEED THIS!
(gevonden via LTT wan show)
I love to customize.
Huidige skin en icon. Ik wordt gek van alle kleurtjes en tekst
Nova launcher
Diverse skinpacks
Sam Beckman heeft een handige app ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ald.devs47.sam.beckman.palettesetups)waarmee je snel de nodige custom zaken kan vinden en je jouw favoriete bediening en visuals kan maken.
Doet nu ook iphone: https://youtu.be/3avP90Bn45k?si=pneYocyeDjz47xSr
Is van merk en laucher afhankelijk kan je wel ergens instellen.
Configuratie, zoeken “gestures”
Klopt, op mijn pixel zit die achter de dubbel-tap op de achterkant (je kan er ook een andere actie achter steken)