Ik denk er al langer over na om een Apple Watch aan te schaffen voor basic gebruik (berichtjes bekijken, het uur te lezen hartslag te meten, ā¦) maar ik zie door het Apple-Watch-bos de bomen niet meer. Er is zoveel keuze in zoveel verschillende prijscategoriĆ«n dat ik echt niet goed weet waar te beginnen. Maar Black Friday leek me een potentieel geschikt moment om in te stappenā¦ Vandaar de vraag. Waarop te letten? Wat is belangrijk om rekening mee te houden, ā¦?
Inderdaad veel keuze!
Vooral wegblijven van series 3 of 4.
Alles wat nieuwer is zal je zeker nog plezier van hebben. Ik heb sinds een tijdje een series 6 (van een vriend gekocht), die ik enkel gebruik bij het zwemmen, maar die zou perfect mijn ādaily driverā kunnen zijn.
Series 5 en later hebben always on, (se modellen niet),
Series 8 en nieuwer hebben fast charge (lader is backwards compatibel met oudere modellen maar laad niet snel op bij die modellen).
Ik denk dat je weinig slechte keuzes kan maken, ik zou persoonlijk gaan voor een series 6 of nieuwer.
Geen fortuin uitgeven aan bandjes, op aliexpress meer dan voldoende keuze.
Goeie samenvatting van Quinten. Persoonlijk zou ik always on niet meer willen missen - dat āpols-opheffen-om-het-scherm-aan-te-zetten-om-het-uur-te-kunnen-lezenā was echt omslachtig.
En mocht ik geld teveel hebben, zou ik de lekker-stoere-Ultra kopen.
+1 Luc
Ik heb recent een nieuwe gekocht omdat mijn vorige (Series 4) in december zijn 6de verjaardag viert.
Levensduur van de batterij is nooit supertop geweest, maar laatste tijd was het echt dramatisch (16 a 18 uur met 100%, zonder always-on funtionaliteit), dus vandaar de upgrade.
Mocht je de tweedehands-markt verkennen, zeker vragen naar de batterijstatus. Als die - zoals bij mij - slecht is, gaat de AW zelf aangeven dat het tijd is voor āserviceā.
Ben overgeschakeld van Apple Watch naar Garmin en ga nooit meer terug. Akkoord, ik mis wat gadgetfunctionaliteit, maar dat maakt de batterijduur meer dan goed.
Ik ging 1 keer lopen en mijn Apple Watch had meer dan een halve batterijlading nodig.