Ik heb Tailscale daarvoor nog nooit gebruikt, maar sinds enkele maanden draait dat op mijn NAS en mijn smartphone. Exit nodes voor jouw use case kwamen in tutorials idd ook aan bod.
Waarschijnlijk kan dat ook met andere VPN set-ups, maar ik ben er niet erg beslagen in en mijn NAS draait op Unraid, waarin je ook individuele dockers heel eenvoudig als apart Tailscale-device kan toevoegen. Bijzonder gecharmeerd door die eenvoud.
(Nadeel voor privacy- of bigtech-gevoelige personen is dat ik een account moest aanmaken met een Google-account. Het kan ook anders (OpenID Connect), maar geen ervaring mee.)
Ik heb het ook eens via een NAS geprobeerd, maar had toen het probleem dat de uploadsnelheid thuis te laag wasā¦
Als je goeie databundels hebt kan je ook normaal via je gsm streamen/hotspot maken, want met een Belgisch nummer heb je altijd een Belgisch IP-adres.
Of gewoon binnen de EU op vakantie gaan en je hebt geen probleemā
hier wg-easy en wireguard apps op mijn devices voor vpn. zoals de naam het zegt: wg easy is pretty easy als docker containerke op je nas. uploadsnelheid is hier ook wel een beperktende factor, maar voor 't meeste is het wel ok. Maar als hier iemand de planning van fiber kan beinvloeden, please help .
Ik was recent ziek in de Azoren en heb zonder problemen Blind Gekocht en Maxima gebinged.
Zowel PLAY als VTM.Go app gaven een notificatie dat ik niet in Belgiƫ was en gelieve een Belgisch GSM-nummer in te geven om een code te versturen om de app te unlocken.
Blijkbaar binnen de EU is dit zo voor die apps. Maar buiten EU ben je er aan voor de moeite.
En F1 tv ben je er sowieso al aan voor de moeite buiten Belgiƫ. (Grootste reden voor mij - gezien ik gerust wel eens blind gekocht kan missen voor 2 weken, maar F1 is moeilijker)
Binnen de EU moet à lles gewoon werken (mits account in België dus). Dat is Europese wetgeving. Dus als F1 dat niet toelaat overtreden ze de wetgeving.