Arc browser stopt er mee

Het bedrijf achter Arc (de beste browser van het moment) stopt er mee om een nog nieuwere browser te maken
( The Verge artikel )
Een trieste dag voor mensen die van de bloat van Chrome af wouden.

Ik kreeg even schrik met zo een click-baity titel. :smiley:

Er zijn trouwens hier en daar Arc-clones met een lichte nuance op aan het opduiken, bijvoorbeeld de Zen browser.

1 like

Zag het ook via Levels op Twitter. Die raadde een betalend alternatief aan. Namelijk Horse :horse:

1 like

Wellicht had ik Arc langer moeten proberen dan paar uur, maar ik vond het bloatware … :sweat_smile:

I like my browsers nimble. Benieuwd dus naar hun nieuwe product.

Ik ben precies niet helemaal fan om mijn internet browsing over te laten aan iemand die de browser zeer bewust als een one-man-company bouwt. :sweat_smile:

Ook helemaal geen fan van Levels, vaak heel short-sighted.

1 like

Even nuanceren: Arc stopt er niet mee, ze stappen over naar Arc 2.0, nieuw product die meer de massa moet aanspreken. Huidige Arc blijft gewoon bestaan, krijgt security en stability updates, geen nieuwe features meer.

Wat mij betreft als full time Arc gebruiker, geen probleem. De browser werkt perfect voor mij, ik mis niets.
Ik vraag mij ook af hoe vaak traditionele browsers updates → nieuwe features krijgen?

Ik ben heel benieuwd wat 2.0 gaat geven, of het voor mij NOG beter gaat zijn dan huidige Arc, welke richting ze uitgaan, ik ben hoopvol!

2 likes

De beschrijving in het The Verge artikel over het nieuwe Arc product lijkt mij heel gelijkaardig aan waar Google momenteel aan bezig zou zijn?

Chromium (de basis voor o.a. Chrome, Edge, Opera & Arc) heeft iedere maand een major release, dus gewoon héél vaak.

Ik bedoelde nieuwe features, niet security of performance updates… Arc kreeg tot nu toe elke donderdag updates.
Ik ken zelf weinig nieuwe baanbrekende features die de major browsers de laatste jaren hebben toegevoegd, dus daarom zit ik er ook niet mee in dat Arc geen nieuwe features meer zou krijgen.

Ja maar wat als de maandelijkse Chromium update een (functionele) breaking change bevat, gaan ze dan ook nog een update brengen ?

Ik ga ervan uit dat dat onder de performance/security updates valt?
Hoe ik het heb begrepen uit hun communicatie zien ze Arc zoals het nu is, als een “afgewerkt” product, met alle features die het moet hebben, maar gaan ze wel updates blijven doorvoeren voor de veiligheid en functionaliteit van het product. Gewoon geen toegevoegde features. Er zou ook een dedicated team voor komen dus ik ben er wel gerust op!