Jira (Smollie’s favourite tool) is going AI. Niks verrassend daar, maar het marketing departement heeft er toch een leuke spin aan gegeven
Aaaah Atlassian, de haat-liefde relatie is real
Absolute haat voor Confluence, maar wat zijn de alternatieven voor Jira voor een medium-sized company ?
Het hangt er wat vanaf op welke manier je Jira gebruikt. Maar voor agile teams zijn er verschillende alternatieven zoals bvb ClickUp en Asana.
Geef me toch maar Confluence boven Sharepoint (als dat het enige alternatief is).
Linear all the way.
Beste jira alternatief ooit.
Ziet er sleek uit, heeft een goede free tier, developer focussed (goede integraties).
Super goede release notes (onlangs nog two way sync met Jira toegevoegd).
Eenvoudige UI, veel features (als "verbruiker gebruik ik veel features niet maar er is veel).
Zeker eens bekijken.
Mensen, begin niet aan ClickUp. Ik manage nog liever projecten (en sprints) in phpMyAdmin dan in ClickUp. Het is een valstrik.
Ik weet dat men bij ons naar Asana gekeken heeft op een bepaald moment, maar dat project is een stille dood gestorven
Tja, zo slecht is Confluence nu ook weer niet .
Ik denk dat de “moderne” versies inderdaad wel degelijk zijn.
Bij mijn huidige werkgeven gebruiken we de self hosted versies van Jira en Confluence en die zijn echt outdated. UI uit 2008 of misschien 2011.
Bitbucket is wel de cloud versie en daar voel je dat het moderner is en meer over nagedacht is.
Geen Azure DevOps en Microsoft Loop fans? #backtothebasics
Mijn (security) hart bloedt. Ik hoop dat die met zo goed als niks geconnecteerd zijn. Het aantal critical vulns in Atlassian producten is niet bij te houden momenteel.
Zo blij dat we op de cloud versie zitten
Juuup, bij mijn huidige klant worden de self-hosted versies van Jira en Confluence gebruikt, tegen de tijd dat we een gepatchte versie live hebben duikt de nieuwe vulnerability al op.
been there , done that (got the t-shirt), nooit meer ClickUp
Wij hebben ook Jira. Geen fan, maar denk niet dat ik een ander pakket wel leuk zou vinden, om issues te loggen
Ben ook grote fan van Linear, zeer goeie UX.
Maar Linear lijkt me niet geschikt voor elk project of elk bedrijf, maar voor een Saas bedrijf werkt het voor ons enorm goed.
Dat kan ik wel volgen ja! Heb het zelf enkel nog maar voor software gebruikt maar wat je zegt klinkt wel logisch.
Welk bedrijf werk je voor? (Benieuwd welke bedrijven geen Jira gebruiken in België)
Werk voor BugHerd in Melbourne.
In België heb ik bij een aantal agencies gewerkt en die gebruikten altijd Jura.
Jira, en de ganse Atlassian suite, is iets wat je op veel plaatsen ziet (ITP, Showpad).
Als je kijkt naar SaaS oplossingen en met welke ticketing systemen ze integreren staat Jira altijd bovenaan