Audiobook app

Ik merk dat ik de laatste tijd niet meer toe raak aan fysieke boeken lezen, alhoewel ik er wel een hele boel op m’n “to read” list heb staan. Ik pendel veel en luister enorm veel naar podcasts en muziek, en ben aan het overwegen om een audiobook-app te proberen. Iemand van jullie die een abbo heeft lopen bij audible, audiobooks, storytell, …? Ervaringen?

Ik gebruik al jaren de Books app op iPhone voor audio books. Het doet wat het doen zonder veel extras maar dat vind ik ook niet nodig.

1 like

Wss niet beschikbaar op android?

Ik heb twee jaar Storytel gebruikt. Het was een gratis account, ik weet nog niet 100% of ik ervoor zou betalen omdat de library niet supergroot was, al had ik anderzijds wel altijd 1 of 2 boeken die ik aan het beluisteren of lezen was. Het kan zijn dat het intussen anders is, maar ik kon toen zo goed als enkel Nederlandstalige boeken kiezen. Met Audible en Audiobooks nog geen ervaring!

1 like

Ik heb Audible, maar ik beluister niet genoeg boeken om mijn abonnement het hele jaar door te laten lopen. Wanneer je het stopzet, verlies je je ongebruikte credits en je kan maximaal 3 maanden na elkaar pauzeren. Conclusie: ze hebben mij in de tang. :slight_smile:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar audiobookshelf (https://www.audiobookshelf.org/) heeft van de mannen van selfhosted een hoge wife-approval factor.

Audible hier, na ook een Storytel trial te hebben gehad. Audible heeft gewoon veel meer content, bijna geen vergelijking te maken met Storytel die heel beperkt is.

Het concept is wel wat anders. Audible is IMO niet echt een subscription service. Je betaalt wel (in mijn geval jaarlijks) voor een subscription, maar elk boek kóóp je ook met de credits die je krijgt bij die subscription. Daarnaast kan je ook audiobooks van Amazon kopen voor geld (eg. wanneer je credits op zijn). Er zijn ook wel wat gratis boeken beschikbaar in je subscription, maar voor de meest populaire boeken betaal je wel een credit.

Via web kan je trouwens ook boeken “teruggeven” en dan krijg je een credit terug. Zit een beetje verstopt omdat ze niet willen dat je dit vaak doet, maar ik heb persoonlijk wel al een aantal boeken zo terug kunnen omzetten naar een credit wanneer ik ze niet goed vond, zelfs wanneer ik ze volledig uit had.

Ik heb een Pocketbook. De boeken worden via dropbox gesynced met de android app. De ervaring van de app is niet super, maar het syncen is handig.

Handige aan Pocketbook is ook dat je boeken van overal kan opladen, als je maar het pdf of epub bestand hebt.

2 likes

mhm daar ga ik eens mee spelen!

Tip: Mocht je je Audible books willen backuppen, dan kan je “Libation” gebruiken.

https://getlibation.com/

Zo eentje heb ik ook. Nog het vaakst van al mail ik gewoon epubs naar het automatisch aangemaakte Pocketbook mailadres dat dan synct met mijn ereader.
In theorie kan die Pocketbook epubs voorlezen. In de praktijk ook. Maar het gebrek aan intonatie maakt het geen aangename ervaring. Verbazend ook dat dat luisteren niet kan via bluetooth.

Geen ervaring met Storytel en dergelijke. Misschien dat het intussen verbeterd is, maar het aanbod Nederlandstalige boeken was destijds bedroevend.

1 like