Beamer advies

Schoonbroer zoekt een beamer. :christmas_tree:

Afstand tot muur is 4,5m.
Zoekt een throwratio tussen 1.3 en 2.3.

Nu kijkt ie naar Optoma UHZ66, nu voor 1690€ op bol:
https://www.bol.com/be/nl/p/optoma-uhz66-beamer/9300000161376834/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--9300000161376834&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp45yfsLdMQ0eBR1gy-IHyQ_OgspUSwXu2gsjNyDBNcH7GOq44lJBwKqBoCJgMQAvD_BwE

Is dit een goed model? Raad je iets anders aan? Tips?

Daar hij de vraag stelt , veronderstel ik niet dat het een beamer nerd is :slight_smile:

::> koop een big ass tv , alles is gewoon beter en goedkoper

1 like

maar wel groter/aanweziger en dus lelijker.

Ik heb al bijna 10 jaar een beamer van Acer. Lamp nog niet moeten vervangen :pray:
Belangrijkste parameters zijn:

• throw ratio (zoals je zelf al gevonden hebt)
  • aantal lumen (afhankelijk van waar beamer staat en of hij overdag moet gebruikt worden)
  • resolutie
  • reviews

Ik vind een beamer wel handig omdat hij idd niet zo een prominente plaats inneemt in het interieur. Ikzelf heb hem ingebouwd in een salontafel met een aantal spiegels om de optische padlengte te vergroten :see_no_evil: Daarvoor, in ander appartement, hing hij aan het plafond.

1 like

Ingebouwd in salontafel, cool. Heb je toevallig foto’s?

Vertrokken van deze salontafel, maar dan dat openklappend stuk naar de andere kant laten open gaan.
Vooral zo gedaan om niet te moeten boren etc in huurappartement. Intussen alweer net verhuisd, maar heb nog oud filmpje teruggevonden:
VID-20200608-WA0007-ezgif.com-video-to-webp-converter

Spiegels dienen enerzijds om de afstand tot de muur te vergroten en anderzijds ook omdat anders de beamer té schuin omhoog gericht zou moeten worden.

2 likes