Beamer advies

Schoonbroer zoekt een beamer. :christmas_tree:

Afstand tot muur is 4,5m.
Zoekt een throwratio tussen 1.3 en 2.3.

Nu kijkt ie naar Optoma UHZ66, nu voor 1690€ op bol:
https://www.bol.com/be/nl/p/optoma-uhz66-beamer/9300000161376834/?Referrer=ADVNLGOO002013-S--9300000161376834&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAxqC6BhBcEiwAlXp45yfsLdMQ0eBR1gy-IHyQ_OgspUSwXu2gsjNyDBNcH7GOq44lJBwKqBoCJgMQAvD_BwE

Is dit een goed model? Raad je iets anders aan? Tips?

Daar hij de vraag stelt , veronderstel ik niet dat het een beamer nerd is :slight_smile:

::> koop een big ass tv , alles is gewoon beter en goedkoper

1 like

maar wel groter/aanweziger en dus lelijker.

Ik heb al bijna 10 jaar een beamer van Acer. Lamp nog niet moeten vervangen :pray:
Belangrijkste parameters zijn:

• throw ratio (zoals je zelf al gevonden hebt)
  • aantal lumen (afhankelijk van waar beamer staat en of hij overdag moet gebruikt worden)
  • resolutie
  • reviews

Ik vind een beamer wel handig omdat hij idd niet zo een prominente plaats inneemt in het interieur. Ikzelf heb hem ingebouwd in een salontafel met een aantal spiegels om de optische padlengte te vergroten :see_no_evil: Daarvoor, in ander appartement, hing hij aan het plafond.

2 likes

Ingebouwd in salontafel, cool. Heb je toevallig foto’s?

Vertrokken van deze salontafel, maar dan dat openklappend stuk naar de andere kant laten open gaan.
Vooral zo gedaan om niet te moeten boren etc in huurappartement. Intussen alweer net verhuisd, maar heb nog oud filmpje teruggevonden:
VID-20200608-WA0007-ezgif.com-video-to-webp-converter

Spiegels dienen enerzijds om de afstand tot de muur te vergroten en anderzijds ook omdat anders de beamer té schuin omhoog gericht zou moeten worden.

9 likes

Heb ook een Epson, wel goedkoper model rond €500w TH-W650 als ik me goed herinner. Op 6-7 jaar nog maar 1 keer lamp vervangen en voor de rest super blij met de kwaliteit.

hier een BenQ (BenQ MH733, nu net 5 jaar), ondertussen aan de derde beamer dacht ik.
vroeger verving ik de lampen, maar met wat problemen met de laatste en het prijsverschil kopen we er gewoon een nieuwe :wink:
wat ik wel gemerkt heb, is dat alhoewel de “nieuwe” minder db produceert op papier hij wel luider is dan de vorige :frowning:, de vorige was ook een BenQ dus het is geen merk gebonden interpretatie :slight_smile:

en een beamer is totaal niet hetzelfde als een tv

Ik heb onlangs ook wat research gedaan naar een beamer die in staat is om mijn tv te vervangen en dus de tv-ervaring zo dicht mogelijk te benaderen.
De reden is de prominente aanwezigheid van de tv in de leefruimte.

Initieel ging ik een beamer aankopen met een Apple TV en Apple Homepods.

Totdat ik op een nieuwe (gelanceerd in november) beamer ben uitgekomen van Xgimi, namelijk de XGIMI HORIZON S Max - Max Performance, Max Entertainment.
De beeldkwaliteit hiervan zou enorm goed zijn en de combinatie met Harman Kardon geluid spreekt mij ook wel aan.

Ik ben mij ervan bewust dat deze all-in-one oplossing niet de allerbeste kwaliteit zal bieden op het vlak van beeld én geluid, maar voor mijn use-case lijkt me dit zeker een heel goede oplossing.

Ik kan echter nog geen echte review geven omdat ik deze pas ergens begin volgend jaar zal aankopen. Maar het lijkt me wel de moeite om deze mee te nemen in je zoektocht.

Samsung Premiere LPU7D 4K - 2024 - Bestel nu, morgen in huis

normaal 3700 ,nu 2650
shortthrow weliswaar

We gebruiken al een jaar of 7 een short throw Philips Screeneo projector. Heel tevreden van het oude model en de nieuwe zijn ondertussen beter geworden.
Is full HD en dus geen 4K, maar voor films en Youtube vanuit de zetel te zien vind ik dat meer dan voldoende. Als ik 4K content wil zien dan kijk ik wel op mijn computer monitor. Lean back vs lean in gewijs.

1 like

Ze hebben bij ZDNET enkele dagen geleden de XGIMI Horizon S Max gereviewd: I finally found a 4K projector worthy of replacing my TV - and it's the brightest one I've tested | ZDNET

En nog een andere review: https://www.androidpolice.com/xgimi-horizon-s-max-cinema-projector-review/