Beursgenoteerd of niet (aka heeft Musk gelijk?)

Computerclub #409

Er wordt vrij negatief gedaan over de reactie van Trump dat je ‘on the long haul’ niet kunt werken met kwartaalcijfers.

Graag een nuance hierbij: door kwartaalcijfers, gebeurt er veel short-selling. Gevolg is dat ecologische keuzes alleen gemaakt zullen worden als ze ook op de kwartaalcijfers impact hebben.

Analoog: als overheid uit een lock-in raken is quasi onmogelijk aangezien na 3-4 jaar (we zijn en optimistisch dat de analyse-fase maar 1-2 jaar duurt en de regering tussendoor niet valt… Na die tijd zit je doorgaans midden in de transitie fase waarin ‘het nieuwe nog niet op punt staat’ en ‘het oude nog gemist wordt’.

Hoe lossen we dit op?