🎲 Boardgame tips

Nog niet alle legenden gespeeld van het eerste spel.
Onderstaande boardgames zijn niet helemaal hetzelfde, maar bieden wel (naar mijn mening) een toffere ervaring:

Imperial assault (er bestaat een android-app om ook solo te kunnen spelen): Star Wars: Imperial Assault | Board Game | BoardGameGeek

Journeys in Middle-Earth (gratis app nodig om te kunnen spelen, dlc’s in de app (dlc’s niet gratis): The Lord of the Rings: Journeys in Middle-Earth | Board Game | BoardGameGeek

Deze blijkt een topper voor 2: The Lord of the Rings: Duel for Middle-earth | Board Game | BoardGameGeek

Thanks voor de tip!

1 like

Classics om met de kinderen te spelen:

• De Peking-Mysteries
  • Hotel
  • Catan
  • Drakenwoud
  • Wingspan

Andere:

• El grande
  • Blood Rage
  • Flamme rouge
  • Decrypto
  • Hoogspanning
2 likes

El Grande altijd graag gespeeld. Goeie reminder.

1 like

Onlangs Sequence (Sequence - Spelhuis) leren kennen, en nu ben ik verslaafd.

Voor de rest zeker:

• Alles van Ticket to Ride
  • Wingspan
  • Rummikub forever
3 likes

Dochters kregen Machi Koro 2 Polis.

Zelf de eerste niet gespeeld - we waren wel direct hooked. (Ikzelf mssn nog net iets meer dan zij :grinning:)

Aansluitend een poll:
Laat je je kinderen winnen, of net niet?

• Ja
  • Soms, vb als ze hun best doen maar pech hebben
  • Nee, de wet van de sterkste
0 stemmers

Door deze comment en de link met Dixit besloten Muse cadeau te doen aan mijn vriendin.
Toch wel geslaagde cadeau!
Even moeten zoeken (nergens meer te koop, maar nieuw exemplaar gevonden op 2dehands) en het ging deze feestperiode al naar een aantal familiefeesten en etentjes bij vrienden mee. Bedankt!

2 likes

Tijdens de kerstperiode HEAT van 999games cadeau gedaan, en zo ook het spelen leren kennen. Meteen zin om het zelf ook aan te schaffen! Bizar hoe plezant de details uit een formule 1 wedstrijd zich vertalen naar een bordspel :smiley: Tempo is key!

1 like

Dwellings of Eldervale ook zeker een aanrader! Het ziet er heel ingewikkeld uit maar dat is het niet, uiteindelijk gaat het er om om zoveel mogelijk huisjes te bouwen in de magische wereld Eldervale.
Het is mijn favoriete board game.

1 like

Seti is heel populair aan het worden.
Vandaag aangekocht, review volgt!

1 like

Waar krijg je de beste prijzen voor sealed Pokemon producten?

Ik zou sowieso eens op Cardmarket kijken om te zien wat ze waard zijn! Als je in Gent woont zou ik eens langsgaan bij Outpost, die gaan wel goed advies kunnen geven.

Er is ook een Outpost in 't stad (Anwerpen dus) :wink:

1 like

Voor fantasy-liefhebbers is Talisman een echte aanrader, mits je voldoende tijd hebt voor een sessie. Het spel biedt een rijke fantasy-ervaring en heeft talloze uitbreidingen beschikbaar. Let wel op: met meerdere expansions heb je een behoorlijk grote tafel nodig!

Voor wie wel van fantasy houdt maar liever niet te veel regels wil onthouden, is Munchkin perfect. Dit kaartspel combineert humor met eenvoudige spelregels.

Een persoonlijke aanrader voor twee spelers is Mandala. Wij leerden dit kennen tijdens corona :slight_smile:

1 like

Final Girl is ook een aanrader.
Modulair solo-bordspel, seizoen 3 is binnenkort beschikbaar.