Nog niet alle legenden gespeeld van het eerste spel.
Onderstaande boardgames zijn niet helemaal hetzelfde, maar bieden wel (naar mijn mening) een toffere ervaring:
Door deze comment en de link met Dixit besloten Muse cadeau te doen aan mijn vriendin.
Toch wel geslaagde cadeau!
Even moeten zoeken (nergens meer te koop, maar nieuw exemplaar gevonden op 2dehands) en het ging deze feestperiode al naar een aantal familiefeesten en etentjes bij vrienden mee. Bedankt!
Tijdens de kerstperiode HEAT van 999games cadeau gedaan, en zo ook het spelen leren kennen. Meteen zin om het zelf ook aan te schaffen! Bizar hoe plezant de details uit een formule 1 wedstrijd zich vertalen naar een bordspel Tempo is key!
Dwellings of Eldervale ook zeker een aanrader! Het ziet er heel ingewikkeld uit maar dat is het niet, uiteindelijk gaat het er om om zoveel mogelijk huisjes te bouwen in de magische wereld Eldervale.
Het is mijn favoriete board game.
Ik zou sowieso eens op Cardmarket kijken om te zien wat ze waard zijn! Als je in Gent woont zou ik eens langsgaan bij Outpost, die gaan wel goed advies kunnen geven.
Voor fantasy-liefhebbers is Talisman een echte aanrader, mits je voldoende tijd hebt voor een sessie. Het spel biedt een rijke fantasy-ervaring en heeft talloze uitbreidingen beschikbaar. Let wel op: met meerdere expansions heb je een behoorlijk grote tafel nodig!
Voor wie wel van fantasy houdt maar liever niet te veel regels wil onthouden, is Munchkin perfect. Dit kaartspel combineert humor met eenvoudige spelregels.
Een persoonlijke aanrader voor twee spelers is Mandala. Wij leerden dit kennen tijdens corona