🎲 Boardgame tips

Aangezien jullie die-hards zijn, wil ik hier gerust al verklappen dat ik het morgen in de podcast over AI en (bord)spellen zal hebben. Op het einde geef ik ook een paar tips voor leuke spellen (zonder AI), maar daar kunnen we meteen een fijn forumtopic van maken.

Bij deze, mijn tips:

In de podcast haal ik ook even kort The Search For Planet X aan als voorbeeld van een bordspel waar je je gsm wel moet gebruiken, zonder dat het cringe wordt.

2 likes

Ik ben absoluut geen die-hard. Maar Codenames is wel echt een coole partygame:

2 likes

Als partygame ben ik wel fan van Saboteur Kan tot 10 spelers, ideaal is 6 tot 10.
(https://boardgamegeek.com/boardgame/9220/saboteur.

Andere aanraders:

• Clank!
  • Colt express
  • Pandemic legacy (als je een vaste groep hebt waar je periodiek mee speelt)
  • De hele Ticket to Ride reeks
  • Catan
  • Carcassonne
  • Planet B
  • Het orakel van Delphi

(wij kopen regelmatig het outlet pakket van 999games)

Mijn lief is niet zo dol op bordspellen. En ik heb geen vrienden … HALLO SOLO-boardgames!

Allé voorlopig 1 spel, want zo sad ben ik nu ook weer niet: Scythe

De game mechanics om tegen de ‘Automa’ te spelen zitten wel goed in elkaar. (A.I. avant la lettre! :wink:)
In een post-oorlog Oost-europese setting proberen verschillende facties hun macht en gebied met gewapende mechs rond ‘The Factory’ uit te breiden. Inclusief coole pionnen, visuals en verhaallijnen.

Wel al weer even geleden. Tijd om nog eens uit de kast te halen. Of uit te kijken naar een andere game met single-player modus.

update: als je benieuwd bent naar solo-modus versus de ‘Automa’ game mechanics:

1 like

Voor een grote groep (tot 8 spelers) vind ik Camel Up wel leutig:

1 like

“The mind” is een machtig spel

Mijn tips:

• Dominion (soort kaartjes trekken en punten verzamelen + mensen pesten)
  • +1 voor Azul
  • Qwixx en Clever (snelle spelletjes met dobbelen en cijfers verzamelen, veel varianten door andere invulsetjes te kopen)

Maar good old Rummikub blijft wel de guilty pleasure hier.

Uren online Catan en andere spelen gespeeld tijdens corona.
Werkt echt super. Je kan gratis spelen maar de 2 euro per maand was eerder een steun voor de Developer.

1 like

ik heb Scythe al eens gespeeld met 3 of 4. inderdaad heeeel cool spel!

1 like

Dominion ook een van mijn favorieten

Ik ben sinds kort hooked geraakt aan Diplomacy. Al heel veel in de nerdland podcast vermeld geweest. In se een super eenvoudig spel! Risk maar dan zonder de geluksfactor van het dobbelen.

Dit weekend Muse ontdekt die zeer gelijkaardig is aan Dixit (ook een topper hier).
The mind en Shit happens zijn ook leutige party games.

1 like

Dit weekend “Unstable unicorns” gespeeld. Aanrader!

Wij zijn hier altijd op zoek naar spellen die ook leuk zijn met twee. Kwakzalvers en Machi Koro zijn altijd leuk. Ze zijn redelijk simpel dus ook leuk met mensen die niet vaak spelen.

1 like

Ik ben fan van Everdell en Wingspan. Afgelopen weekend heb ik Viticulture gespeeld en dat was ook een onvervalste topper.