Boekenclub

Aangezien de boekenclub op Goodreads nogal dood is:
Wordt er hier nog wat gelezen? en zo ja wat?
Zijn we massaal naar Storygraph overgestapt (al dan niet omdat we de Amzonlink bij Goodreads niet willen)?

Ik lees vooral SF e-books.

En ik download ze (gratis en legaal) bij Smashwords en laad ze dan op naar Google Play Books.

Lekker makkelijk, dan kan ik overal verder lezen (laptop, desktop, smartphone) en heb ik altijd mijn bibliotheek bij.

1 like

Bedankt voor de aanbeveling, ik had nog nooit van Storygraph gehoord, maar had inderdaad mijn Goodreads account verwijderd omdat het onder Amazon viel :slight_smile:

Storygraph is ook nog eens Europees (Brits) zag ik, dus nog een pluspunt :smiling_face_with_sunglasses:

Ik denk dat je hier veel aanraders zal vinden: Tips - Computer Club

Ik vind het momenteel nog wel wat English centered. Ze doen challenges en als je een vertaling moet lezen is het een boek dat naar het Engels is vertaald.

Ik lees vnl fictie :nerd_face:
Murder-mystery, fantasy, Sci-Fi
Soms ook wel eens non-fictie als mijn hoofd nie al te vol steekt van werk etc… :slight_smile:

Ben nu net begonnen aan deze :down_arrow:

Richard Osman - We Solve Murders - A fiendish mystery and rollicking adventure

Voor tracking geen Storygraph hierzo, wel sinds een tijdje overgeschakeld op Pagebound.
“An indie, anti-AI social book tracker that’s like if Goodreads and Reddit had a baby”

Ik gebruik ondertussen een jaartje Storygraph. Ondanks de soms wat onhandige UI, vind ik het een leuke app om wat leesinfo bij te houden. Plus je steunt ermee een klein team die actief de app blijft ontwikkelen en bijsturen.

Het is inderdaad wel zo dat het vooral gericht is op een Engelstalig publiek (daarom doe ik zelf bijna nooit mee aan challenges, ook omdat ik mezelf ken dat ik die niet zal volhouden :sweat_smile: ).

Van Pagebound had ik nog niet eerder gehoord, maar het spreekt me wel aan.

Over mijn leesgedrag: die is vrij eclectisch (ik lees vaak boeken door elkaar, wat het soms uitdagend maakt om die ook effectief uit te lezen). Gaande van historische romans (The song of Achilles), fantasy (eerder standalone boeken zoals Piranesi, dan series), Nederlandse literatuur (Dius) tot non-fictie (Data culture, Mathilde Van Vlaanderen…).