Bose QC 35 ii herstellen

Hallo iedereen,

Ik heb een defecte Bose QC 35 ii die al meer dan een jaar stof ligt te vangen.
De koptelefoon werkt nog perfect, maar gaat niet meer uit, loopt dus steeds leeg en is dus niet echt te gebruiken.

Dit is zo sinds ik na een wandeling met de hond, de koptelefoon ben vergeten uitzetten, pas 12-24 uur later opgemerkt.
Er staat nu permanent een wit lampje aan (indien de batterij opgeladen is).

Aangezien het ding op zich nog volledig werkt, wil ik hem niet zomaar weggooien, maar zou ik hem graag herstellen (en eventueel ineens usb-c plaatsen).

Zijn hier mensen met ervaring bij het herstellen van (bose) hoofdtelefoons?
Mensen met gelijkaardige issues die ze opgelost hebben?

Zelf ben ik niet zo getalenteerd in solderen en hardware in het algemeen.
Iemand die dat wél is en interesse heeft om deze samen te herstellen?
Moest het toch falen is dat niet erg, hij wordt nu toch niet gebruikt, maar zou wel top zijn als het wél lukt en ik hem kan gebruiken tijdens het sporten bv.

Advies voor goede hersteldiensten mag ook altijd!

Ik heb het toen het gebeurde opgenomen met Bose, zij wouden dit niet herstellen, maar ik heb wel korting gekregen op een nieuwe.

1 like

Hopelijk kan je hem nog herstellen!

Ik gebruik zelf een oude QC 35 van het jaar 2017 en werkt nog steeds perfect. Al een paar keer de kussentjes vervangen maar verder echt niets op aan te merken.

1 like

Dit al geprobeerd? lijkt me simpel op te losse

Geen solderen, gewoon schroevendraaier en wattenstokje

1 like

Lijkt me zeker proberen waard. Op mijn Bose ook problemen gehad met knopje (wou niet meer in pairing mode) was ook mechanisch/vuil probleem. Misschien is een passage met hoge druk (compressor) nuttige eerste stap alvorens de patiënt helemaal te opereren…

2 likes

Nee nog niet geprobeerd, ik probeer dit weekend wat tijd te maken om dit te proberen!