Mijn vriendin en ik hebben nog steeds een digicorder. (I know, how old fashioned).
Wij kijken wel nog wat “normale” televisie, maar nooit live en gebruiken de zender specifieke streaming apps meestal.
Het enige waarvoor we nog een digibox hebben is voor de opnames. Maar dat gedoe dat “je bijna aan de limiet zit” zijn we een beetje beu en in het geheel geen €20/maand waard.
Nu voor we knoop (of beter kabel) doorhakken, ben ik op zoek naar een alternatief voor die opnames.
De programma’s kijken we gewoon op vrt max, vtm go, etc maar hoe houden jullie bij welke programma’s er zijn en wanneer?
Kortom zoek ik eigenlijk een goede “tv gids” iemand tips?
Je moet niets opnemen want vrtmax, vtm go etc hebben alles beschikbaar.
Tenzij je dobbit Tv of andere tv wil kijke of opnemen.
Op internet staan er genoeg tv gidsen enz.
Wij hebben ook nog maar paar maanden digibox buiten gedaan / omdat ik ook niet wist dat je via de apps gewoon live kon kijken, terugkijken, terugspoelen, etc.
Wat ik wel nog mis/zoek is een app om te zien welke programma’s er zijn en wanneer, soort van tv gids? Mijn vriendin kijkt vaker programma’s van vlaamse zenders dan ik, dus wil voor haar een manier om te kunnen bijhouden wanneer er een nieuwe boer zoekt vrouw of bompa bockie is bijvoorbeeld
Als je wil weten wanneer er een nieuw seizoen begint van een programma kan je u abonneren op de oldskool nieuwsbrief
de nieuwe afleveringen zelf volgen niet altijd het zendschema van de zenders.
Als de focus op Vlaamse content ligt kan je Streamz overwegen. Ik heb het zelf niet, maar naar het schijnt kan je daar sneller afleveringen kijken. En misschien werkt het beter dan de afzonderlijke apps.
ik kijk al meer dan 10 jaar zonder kabel en via appletv gaat het tegenwoordig super goed. ik dacht dat alle zenders ondertussen een app hebben? al weet ik het niet zeker van de play familie aangezien we dat niet kijken
Meestal hebben de apps zelf wel een rubriek “nieuwe programma’s” of “populair”. Daarnaast kan je ook meestal je favoriete programma’s markeren om ze snel beschikbaar te hebben.
Wij zijn vorige jaar ook helemaal overgetapt naar streaming en ik mis toch wel het zappen tussen verschillende zenders. Soms is er bijvoorbeeld een voetbalmatch waarvan ik niet weet op welke zender ze het uitzenden. Vroeger zapte ik dan over alle zenders heen. Nu moet ik steeds wisselen van app wat zeer vervelend is.
De meeste programma’s moet je inderdaad niet opnemen, maar zeker niet alles is beschikbaar in de apps. Zeker als het gaat over sport is er niet altijd een alternatief voor opnemen. Toch niet dat ik ken.
Sinds 2 jaar onze digicorder weggedaan en alles via Apple TV. Enkel GoPlay heeft nog geen Apple TV app dacht ik maar via Airplay zo opgelost. VRT Max en VTM Go lukken perfect net als andere streamingdiensten.
Je kan alles streamen via websites. Alles. Ook uitzonderlijk eens iets op een vreemde website. (Rustig, rustig, het ging over dit debat op Knack Inloggen ) Het werkt altijd, je moet niet hopen dat hun casting enabled is.
Eens een wachtwoord moeten ingeven is geen huzarenstukje via slechte remotes. Je hebt een volledig toetsenbord, met trackpad.
Over opnames. Dit is een kronkel die snel zal verdwijnen uit je hersenen. Je moet niet opnemen op het internet.
Nadeel:
Duurder in aankoop in vergelijking met chromecast of apple tv.
Had wat overtuigingskracht nodig bij mijn vriendin, maar ondertussen is die volledig overtuigd.
Verder bespaar je zo’n 20 à 30€ per maand door geen tv abo meer te moeten betalen.
Je moet wel wat streaming abo’s nemen om zo zorgeloos content te kunnen bekijken. Hier raad ik je aan om alle abo’s te delen. Tot ver over de aantal “gelijktijdige schermen”. Wij delen tot het aantal accounts die je kunt delen:
Het delen (van de kostprijs) gaat maar tot een beperkte mate, en kan je met digitale tv ook dacht ik (via app).
zeker als je kinderen/partner hebt die ook willen kijken
uw lijst komt (zonder spotify) op 33.86 per maand (zonder delen) wat ongeveer de kostprijs is van digitale tv (enkel)
toch volgens deze mannen
btw Disney+ is duurder geworden, en Prime dacht ik ook
Spotify delen is hier nogal moeilijk, want we zijn met 5
idem met de schermen, in theorie zou het kunnen moesten we iemand vinden, maar dan botsen we nogal snel op de limieten denk ik. Pubers willen niet meer in de zetel naar hetzelfde kijken als jij, die nemen dan de tablet en kijken iets anders…
IPTV: alle kanalen van de wereld, alle payperview kanalen van de wereld , alle streaming diensten, 1000den films allemaal en al deze in full hd & 4k.
55 euro per jaar
@Aster Heb je een dat je aanraadt? Heb het jaar gehad en 2 providers geprobeerd maar regelmatig dingen die niet laden, 404 errors, seizoenen die ontbreken, crashes, etc. Ben dan maar gestopt.
Ik heb lang via Kodi alles gekeken.
Via de PVR functie had je zelfs een ingebouwde EPG (en kon je zelfs zappen tussen de zenders).
Werkt door middel van Python add-ons die je via Kodi zelf kan installeren.
Gewoon daar dan even je username en wachtwoord van die dienst in steken en kijken maar.
Je kan tekst via je smartphone naar Kodi sturen, via bvb de Kore remote Kodi app, waarmee je ook Kodi zelf kan bedienen.
Maar je kan ook gewoon Kodi bedienen met je afstandsbediening van je TV zelf. (Via HDMI-CEC/Simplink/Anynet, is een feature die in zowat alle TV’s met HDMI zit)
Programma’s On-Demand bekijken had een leuke bonus, geen reclame, de add-ons zien dat dit een andere video file is en skippen die.
Werkt gewoon op een Chromecast with Google TV, dus voor 30 a 40 EUR ben je gediend.
Zit ook een goeie remote bij die je TV aan en uit kan zetten en automatisch naar de Chromecast schakelt.
Sinds de laatste verhuis zijn we hier wel over naar gewoon alle apps apart te installeren.
(VRT MAX, VTM Go, GoPlay)
TV-gids zelden nodig en anders even Googlen en dan neem ik die van HLN.
Programma’s die we volgen voegen we toe aan “Mijn Lijst”.
Alle zenders zijn nu Live te bekijken, ook Play4 sinds enige maanden.
Hier al 7+ jaar cordcutters en mijn vrouw kan er perfect mee overweg.
Waar voeg je die dan toe aan “mijn lijst”?
In de HLN app of in Google TV? (Ik heb ook een chromecast met Google TV, de voornaamste reden om de overstap te overwegen)