Qua hardware heb ik een 5 tal jaar geleden gekozen voor een chromebox, in combinatie met een draadloos toetsenbord (vb Logitech LGT-K400 Draadloos Keyboard Standaard Usb Us International Zwart | bol).
Voordeel hiervan:
- Je kan alles streamen via websites. Alles. Ook uitzonderlijk eens iets op een vreemde website. (Rustig, rustig, het ging over dit debat op Knack Inloggen ) Het werkt altijd, je moet niet hopen dat hun casting enabled is.
- Eens een wachtwoord moeten ingeven is geen huzarenstukje via slechte remotes. Je hebt een volledig toetsenbord, met trackpad.
Over opnames. Dit is een kronkel die snel zal verdwijnen uit je hersenen. Je moet niet opnemen op het internet.
Nadeel:
- Duurder in aankoop in vergelijking met chromecast of apple tv.
Had wat overtuigingskracht nodig bij mijn vriendin, maar ondertussen is die volledig overtuigd.
Verder bespaar je zo’n 20 à 30€ per maand door geen tv abo meer te moeten betalen.
Je moet wel wat streaming abo’s nemen om zo zorgeloos content te kunnen bekijken. Hier raad ik je aan om alle abo’s te delen. Tot ver over de aantal “gelijktijdige schermen”. Wij delen tot het aantal accounts die je kunt delen:
Streamingdienst | Prijs/periode | keer per jaar | gedeeld met hoeveel | prijs per maand per persoon |
---|---|---|---|---|
Prime | € 25,00 | 1 | 6 | € 0,35 |
Disney+ | € 89,99 | 1 | 7 | € 1,07 |
Streamz | € 119,45 | 1 | 5 | € 1,99 |
Spotify | € 17,99 | 12 | 6 | € 3,00 |
Netflix | € 15,99 | 12 | 5 | € 3,20 |
€ 9,61 |