📖 Children of Time - goeie ouwe SciFi

Op aanraden van [@freddy] in de podcast aan de Children of Time triologie begonnen en het is inderdaad top SciFi. Leest als een trein

2 likes

Tip ooit van @OrT gekregen.

Benieuwd wat je van de tweede vond. Die vond ik zo lauw, dat ik derde voorlopig links laat liggen.

1 like

De tweede is inderdaad meer van het zelfde als het eerste (wat ik wel verslonden heb). Ben er in beginnen lezen op een lange vlucht en sinds ik terug ben nog niet de neiging gehad om verder te lezen.

Net de eerste gelezen, en 't was plezant inderdaad. Deed me erg denken aan de Ender’s Game reeks van Orson Scott Card, en een beetje aan de laatste van Andy Weir, Project Hail Mary.

Ender’s Game vond ik de eerste ook echt goed, maar konden de volgende mij ook niet boeien.
Zo was ik indertijd ook heel gepakt door The Day of The Triffids (John Wyndham, 1951) waar de vervolgboeken ook flauwe soep waren. Ook al is dit boek nu meer dan 70 jaar oud, toch nog steeds een aanrader.

PS nonkel Kris is oud, maar heeft dit boek toch niet bij het verschijnen gelezen :slight_smile:

1 like

Ender’s Game staat al heel lang op mijn lijst. Toch eens werk van maken.

En Children of Time doet inderdaad denken aan Project Hail Mary, @lensco. Wat een boek ook.

1 like

Net eerste boek uitgelezen en ik ben minder enthausiast dan jullie. Ik ga 2de en 3de boek voorlopig niet lezen :slight_smile:

Omdat het eerste uitzonderlijk goed vond, toch maar het derde en laatste deel een kans gegeven.

Het is een volledig andere insteek (kleiner in schaal, maar zeer intrigerend). Het leest als een trein en de finale stelt niet teleur.

Terug een aanrader, waardoor de hele trilogie toch wel sci-fi canon is.

Fijn dit te lezen en staat het los van deel 1 (super) en deel 2 (meh), of moet ik me door deel 2 worstelen ?

Je hebt wel samenvatting nodig van deel 2 voor de nieuwe diersoorten :smirk:

Eindelijk tijd gevonden om deel 3 te lezen en is me wel meegvallen. Kan het iedereen aanraden.
Wel ergens de samenvatting van deel 2 lezen, anders zal je aantal referenties missen.