Claude of ChatGPT?

Nu ik al die stuff zie rond ChatGPT Astra vraag ik mij af of ik terug van Claude naar onze vriend GPT moet migreren? Of is het maar een hype?

Vooral hype. Zeker als je het gebruikt voor coding: het harnas van Claude Code is beter - en dat is veel bepalender dan het model.
Bovendien is Sam Altman een psychopaat.

8 likes

Sinds december zit ik op Claude. Zolang ik daar “gelukkig” ben zie ik geen reden om te veranderen.

2 likes

wij hebben op het werk recent een “all you can eat” Claude code abo gekregen, en tot hiertoe ben ik zwaar onder de indruk van wat het allemaal kan, zelfs in Opus (Fable kan ook maar slurpt wat meer van de limits)

Dagelijks Claude op het werk. Geen subscription maar de enterprise package (>150 company size), dan betaal je de reële api prijzen voor elke input/output token :melting_face: . Dan moet je prijsbewuster omgaan met het juiste model vs effort level, token caching, context compression, proxy of input compression, skills en MCP optimizations doen… Iets wat de “all you can eat” plans (nog) niet teveel aan moeten denken :smiley:

Om wat te kunnen vergelijken heb ik zelf een Codex/ChatGPT license en die lijken wel veel efficienter om te gaan met tokens en cost (zie DeepSWE bench hieronder, voor high/medium/low efforts). Ze smijten ook met de gratis “resets” bij Codex (zie bv. de laatste reset die uitgedeeld werd op https://codex-reset.com).

tl;dr met een codex sub heb je meer runway dan een vergelijkbare claude sub

1 like